Concurs: Tehnologia handsfree in epoca digitala

Plantronics Explorer240 Saptamana aceasta, venim cu un premiu foarte tentant, oferit de catre cei de la Germanos, dar si cu o intrebare interesanta, legata de responsabilizarea soferilor si scaderea numarului de accidente cu ajutorul tehnologiei digitale.

Desigur, cel mai usor mod de a reduce numarul accidentelor rutiere cauzate de convorbirile telefonice purtate in timpul mersului de catre sofer, este sa il convingem sa foloseasca o casca bluetooth sau orice alt dispozitiv handsfree, atunci cand se afla la volan.

Dar as vrea sa vad cat de inventivi sunteti si cum gasiti si alte produse digitale care pot reduce numarul de accidente pe sosea. Daca cumva credeti ca provocarea mea e mult prea grea, puteti veni si cu un raspuns la intrebarea: „Cum convingi un sofer sa foloseasca un dispozitiv handsfree, atunci cand se afla la volan si conduce?

Premiul consta intr-o casca Plantronics Explorer 240 si poate fi castigat de acela care ne convinge ca tehnologia digitala chiar poate ajuta la scaderea numarului de accidente si ca primul pas in aceasta lupta este chiar convingerea soferilor in a se folosi de tehnologiile existente.

Concursul se incheie sambata 1 decembrie ora 23.59 iar in cursul zilei de duminica, eventual luni, vom anunta si castigatorul. Va urez succes si cat mai multe comentarii interesante.

Newer Post
  1. Cialma Alexandru Raul 26-11-2012, 10:25

    Sunt mai multe metode in care poti convinge un sofer sa foloseasca handsfree la volan cand conduce: prima metoda ar fi sa dai o amenda asa de mare in care sa il sperii si in care sa merite sa cumpere un handsfree, alta metoda sa bruiezi semnalul unui sofer cand este la volan daca nu foloseste handsfree adica sa nu poata raspunde la telefon fara acest dispozitiv la volan, alta metoda ar fi o reclama agresiva si reala la televizor, radio, internet etc. in care sa arati o multime de accidente cu foarte multi morti din cauza vorbitului la telefon. alta metoda ar fi sa primesti un pliant cand platesti impozitul, asigurarea sau alte taxe pentru masina in care iti spune cum poti preveni un accident grav daca folosesti un dispozitiv handsfree, alta metoda ar fi prin intermediul unei emisiuni saptamanale in care sa se aduca niste personalitati cunoscute din Romania si sa se ne explice de ce este bine sa folosesti un dispozitiv handsfree la volan si sa ne povesteasca fapte reale petrecute in trafic sau sa aduca oameni obisnuiti care au avut accidente grave si au scapat cu viata, dar familia sau prietenii lor nu au avut acest noroc.

  2. Eu am cunostinte care in trafic fiind, m-am intalnit si aveau tigara si telefonul intr-o mana iar cu cealata mana ma saluta =)), deci volanul il tinea cu puterea mintii ( mentalist).

    Eu cred ca totul se face prin educatie, o educatie stricta de mici…si prin a nu se mai da permise altfel decat corect! Stim noi despre ce vorbesc.

  3. Iulia Noje 26-11-2012, 18:34

    Nu avem mentalitatea necesara, nu avem responsabilitate si nu ne dam seama cat de grave pot fi consecintele unei neatentii la volan, un spot publicitar mai dur la tv ar fi o solutie, marirea amenzilor pentru soferii prinsi fara hands free + suspendare 1-3 luni ar fi si asta o solutie. O reducere pentru cei care reusesc sa treaca examenul auto.

    O clipa de neatentie poate curma viata unei persoane, care este pretul unei vieti ? mult mai mult decat un hands free!

    M-am gandit initial la un soft care se folosea de coordonatele gps, iar in cazul in care termnalul mobil se deplasa foarte repede sa nu ai acces la telefon decat prin hands free, insa un minus ar fi pentru pasageri unui autoturism, tren, etc.

  4. Nicorici Alin 26-11-2012, 19:32

    Prin tehnologie se poate avertisa si inbunatati atentie soferilor cand sunt la volan, foarte multe accidente provin din cauza telefoanelor mobile, daca ar folosi toti soferi o astfel de casca soferi vor fi atenti la condus si nu la tinutul telefonului in mana. Deci da, tehnologia te ajuta sa fi si un sofer mai bun si mai atent. Prin tehnologie se pot salva vieti nu doar atentia soferilor.

  5. Cristina Sirbu 27-11-2012, 21:26

    Cam asta am gasit functional digital pt reducerea accidentelor:
    Ochelarii Google transmit pe lentile informaţii în timp real, permiţând persoanei ce îi poartă să transmită mesaje cu ajutorul comenzilor vocale, să facă poze şi înregistreze secvenţe video.
    Maşinile dotate cu sistemul creat de Google au capacitatea de a naviga singure si spre restaurantele de tip drive-through.
    Camera Systems Monitor, Digital Recorder mobil…( senzori de proximitate cu ultrasunete)
    Pentru convingerea soferilor nu exista nimic mai puternic din pacate decat experienta personala sau a unui apropiat

  6. Radu Balan 27-11-2012, 21:31

    E simplu: Ii spui ca mana pe care acum o foloseste sa tina telefonul va fi libera sa pipaie gagica din dreapta. :-)).

  7. Cea mai sigura metoda de a te convinge de capacitatile mai reduse de conducere atunci cand folosesti telefonul mobil este prin simularea intr-un mediu controlat.

    Acesta poate fi un simulator, sau un poligon. Scaderea capacitatii putand fi masurata prin niste teste standardizate.

    Foarte multi spunem ca instrumentele de tip hands-free sunt bune. Pentru CEILALTI. Si ne excludem din aceasta categorie. Doar testandu-se pe sine, cred ca poti convinge un sofer, asa cum nici o personalitate, filmulet sau accident o va face.

    Eu m-am convins dupa o convorbire relaxata(fara stres/serviciu/responsabilitati) pe care am purtat-o in timp ce ma jucam intr-un simulator.

    Desi, cunosteam traseul, iar lucrurile ce ma puteau surprinde erau putine si rare, am condus mult mult mai prost.

    De aceea cand sunt la volan, limitez pe cat se poate convorbirea iar efectuarea apelurilor o fac in timp ce sunt oprit la semafor. De multe ori insa imi lipsesc butoanele, pe care le invatasem si nu aveam nevoie sa ma uit la telefon. Asa ca simt uneori nevoia unui dispozitiv hands-free.

    Aplicatiile care resping apelurile in timp ce conduci sunt de asemenea foarte interesante. Insa cu anumite filtre.

  8. Nu-ti trebuie hands-free, poti pune telefonul lipit de volan, pus pe difuzor. Daca tipi nitel mai mult, se aude. Sau daca ai sofer in dreapta, sa ti-l tina pe langa gura si sa vorbesti in el.

    Corect, handsfree-ul e solutia cea mai buna. Dar nu despre hands free e vorba. E vorba de vointa. Si ingamfare.

    Acum ceva timp am intrat intr-un taxi. Soferul a vorbit non-stop la telefon, a condus cu o singura mana. A terminat convorbirea fix inainte sa ajung la destinatie. L-am intrebat de ce. A zis PAI SUNT PROFESIONIST FRATE, NUMAI AMATORILOR LE E TEAMA SA CONDUCA CU O SINGURA MANA. DACA POT FACE ASTA, DE CE SA N-O FAC? Am coborat, desi discutia era interesanta.

    Morala e simpla: mentalitatea trebuie schimbata. Tehnologie poate sa existe oricata. E SMECHERIE sa vorbesti la telefon cat conduci. Sa conduci cu o singura mana E ARTA! Cu nebunia nu ne putem pune. Din pacate.

    • Banuiesc ca te refereai la pasager in dreapta. 😀

      Asta mi-a adus aminte de o faza.
      Eram in masina. Vorbeam la telefon. Cu el la ureche.
      Trecem pe langa politie.
      Instinctiv iau telefonul de la ureche. Apoi il duc inapoi. Iar il las. Iar il duc. De vreo 3 ori tot am facut manevra asta, in vreo 5 secunde.

      Eram pasager in dreapta. Dar ramasesem cu reflexul.

  9. Parerea mea : Sa se gandeasca ca acasa are o familie [sotie,mama,tata sau copii] si ca cel mai bine este sa foloseasca o casca bluetooth daca vrea sa isi mai vada familia. De ce sa nenoroceasca mai multe vieti, cand poate sa simplifice totul cu un gadget simplu si dragut.

    Nu lungesc prea mult post-ul, caci consider ca asta este ideea principala.

  10. Cel mai simplu si cel mai convingator e sa ii arati unei persoane un filmulet de genul asta:
    https://www.youtube.com/watch?v=BSNVAA61MmM
    Cateva zile sigur va ramane socat si se va gandi de 2 ori inainte sa mai dea telefoane in timpul condusului.

  11. „vorbe care intra pe o ureche si IES pe cealalta”.
    Trecand peste puseul meu de gramar nazi;

    Filmuletul are un impact puternic, insa targetul e limitat: TINERI.

    Persoanele trecute de 25 de ani, se prea poate sa receptioneze un mesaj gresit. Tinerii sunt neatenti, mai ales cand formeaza un grup.

    Tu esti important, ai treburi de facut, nu te ocupi de prostii. Asa ca trebuie sa vorbesti mult la telefon in timp ce conduci. Esti asa ocupat, caci e scuzabil ca nu ti-ai luat o casca hands-free, oricum esti atent. SI EXPERIMENTAT, nu ca tinerii aceia.

    • Bine ca esti tu grammar nazi, dar scrii gresit cuvantul grammar.
      Daca iti spun ca am postat comentariul in graba, ma crezi?

      Felicitari pentru premiu, vad ca ti-ai dorit foarte tare sa il castigi, avand in vedere ca i-ai corectat pe cei care au comentat aici.

      De unde stii tu ca filmuletul are un target limitat? Doar pentru ca apar tineri in el? Pe net sunt destule filme in care apar oameni mai in varsta, cauta si ai sa vezi sau incearca urmatoarea metoda, daca ai soferi printre rude si prieteni care au trecut de varsta de 35-40 de ani, arata-le filmuletul si vezi cum reactioneaza.

      • Hei hei hei, sa nu o luam pe aratura, in plus greselile de romana nu conteaza la jurizare ca nu le vad, am o memorie fotografica extraordinara asa ca puteti sa scoateti cred ca jumatate din literele textului si voi citi fara probleme textul.

        Filmuletul are impact, nu cred ca are target limitat dar cel putin eu personal nu prea vreau sa vad asemenea grozavii. Poate la asta s-a referit cu limitat. Si nu a casigat pentru ca a comentat pe aici pentru ca nu am luat in seama decat primul comentariu restul fiind discutii.

      • Stiu ca decizia ta a fost corecta, pentru ca si mie mi-a placut raspunsul lui, dar ma enerveaza cand cineva se baga aiurea in seama de parca el ar fi buricul pamantului, doar el are dreptate si restul vorbesc prostii, iar actiunile lui denota disperare.

        E casa ta aici asa ca imi cer scuze daca am intrecut masura.

  12. Daniela Carmen 01-12-2012, 14:53

    Sistemele de alertă automată în caz de accident auto vor fi obligatorii din 2015

    Echiparea autovehiculelor din UE cu dispozitive de tip eCall, care apelează automat serviciile de urgență 112 în caz de accident rutier, trebuie să devină obligatorie începând cu anul 2015, potrivit unui raport comun al comisiilor de Transport, Piață Internă și Produse de Consum al Parlamentului European.

    “Obligativitatea instalării de dispozitive eCall la bordul mașinilor nu va reduce numărul de accidente rutiere ca atare, însă va diminua cu certitudine mortalitatea pe drumurile publice europene”, a declarat parlamentarul european Keyth Taylor, în cadrul ședinței de prezentare și dezbatere a raportului.

    Potrivit documentului, se estimează că generalizarea sistemelor eCall va scurta la jumătate, față de momentul actual, intervalul mediu de sosire la fața locului a echipelor medicale și de descarcerare, în urma unor accidente de circulație.

    Dispozitivele cu pricina, montate pe vehicule, vor rămâne în stand-by în cea mai mare parte a timpului, însă când vor sesiza că mașina a suferit un accident serios, vor apela automat serviciile de urgență 112 și le vor transmite cu exactitate coordonatele locului unde a survenit accidentul.

    “Nu doar mașinile și șoferii vor beneficia de pe urma generalizării acestui dispozitiv, ci și bicicliștii și pietonii răniți în accidente de circulație. Șofatul este o responsabilitate, nu un drept”, a adăugat Taylor.

    Alți europarlamentari au arătat că, deși obligativitatea sistemelor eCall este o idee bună, mai sunt de depășit numeroase obstacole tehnice pentru implementarea ei.

    “Deocamdată nu avem un sistem armonizat, iar infrastructura necesară nu este încă pusă la punct. De exemplu, dacă eCall va funcționa pe bază de comandă vocală, ce se va întâmpla dacă persoana implicată în accident rămâne în stare de inconștiență?”, a punctat europarlamentarul Jacqueline Foster.

    Alte probleme ridicate de membrii Parlamentului European au fost legate de riscul de apariție a unor alarme false sau abuzive prin intermediul eCall, precum și de chestiunea protecției confidențialității datelor personale.

    “Marele avantaj al eCall este că va trasmite serviciilor de urgență informații captate de sistemele de senzori cu care mașinile sunt deja echipate. De exemplu, autoritățile vor putea evalua gravitatea unui accident rutier analizănd datele transmise prin eCall despre felul în care s-au deschis airbagurile mașinii”, a arătat președintele Comitetului pentru Piață Internă al Parlamentului European, Malcolm Harbour.

Comments are closed.