Anul trecut era anuntat oficial faptul ca se va renunta la Symbian, insa doar pentru luna ianuarie a acestui nou an se anunta definitivarea acestui lucru si inchiderea suportului. Asa ca, odata noul an venit, Nokia a intrerupt abilitatea dezvoltatorilor Symbian de a mai schimba ceva la MeeGo si Symbian, precum si publicarea de update-uri ale aplicatiilor pe Nokia Store. Dupa ce a fost stabilita vanzarea serviciilor si dispozitivelor catre Nokia, dezvoltatorii au primit un ultimatum de 3 luni pentru a face ultimele update-uri aplicatiilor.
Mesajul original postat de Symbian SignedTeam pe Twitter „That was it; we are officially closed. Thank you all for the past years!” ne arata ca „era” Symbian a luat sfarsit, planul Nokia fiind in sfarsit dus la capat.
Chiar daca a fost oprit suportul, aplicatiile sunt inca disponibile in Nokia Store, insa daca apare vreo eroare sau orice altceva care compromite buna functionare, dezvoltatorii nu mai au posibilitatea de a rezolva problema prin intermediul magazinului Nokia. Totusi, mai exista unele posibilitati prin care dezvoltatorii mai pot updata aplicatiile, dar reprezinta o munca in plus si cu siguranta putini dintre acestia vor mai incerca sa aduca update-uri pentru Symbian. Si chiar daca se vor mai produce update-uri, utilizatorii nu vor mai fi informati automat despre acest lucru atunci cand vor intra in magazinul Nokia, dezvoltatorii fiind cei nevoiti sa se ocupe si de acest aspect al problemei.
In trecut, Symbian a fost sistemul de operare care a dus Nokia pe cele mai inalte culmi, insa la scurt timp a aparut pe piata concurenta de top, iOS si Android, iar din acel moment a inceput declinul Symbian, care pur si simplu nu a putut tine pasul cu ceea ce ofereau cei de la iOS si Android. Aceasta alegere a fost cea mai buna posibila, fiindca daca nu ar fi facut acest pas, pierderile financiare ar fi fost cu siguranta unele enorme.