Motorola – 10% disponibilizari in SUA, China si India

Motorola si-a facut pentru prima oara simtita prezenta la modul serios in Romania pe la sfarsitul anilor 90, odata cu aparitia telefoanelor mobile. Fiind un brand american era normal ca noi sa auzim mai tarziu de ei, iar de-a lungul timpului acestia s-au mentinut pe piata la un nivel mediocru – fara prea multa publicitate, fara prea multa valva starnita de produsele lor.

Asta se intampla pana anul trecut cand cei de la Motorola au plusat si au intrat pe piata tabletelor cu binecunoscuta gama Xoom ce putea (poate?) fi achizitionata prin magazinele celor de la Orange, cu abonament sau fara. Din nefericire, tableta nu a fost pe masura asteptarilor si nici macar intelegerea incheiata cu Google in 2011 se pare ca nu a ajutat foarte mult. Incet, incet Motorola a intrat intr-un declin impins de la spate de criza economica, in decembrie 2012 anuntand pierderi de peste 350 de milioane de dolari.

11x0105ub234g5

Conform celor de la The Wall Street Journal unitatea Motorola Mobility hardware ce tine de Google urmeaza sa disponibilizeze peste 10% din angajatii sai in viitorul apropiat. Motivul disponibilizarilor care vor afecta angajatii din SUA, China si India este explicat intr-un mail oficial: „our costs are too high, we’re operating in markets where we’re not competitive and we’re losing money.” Pe scurt, vechea poveste: costuri prea mari, castiguri prea mici.

Masura drastica nu este noua, reducerile de personal in cadrul Motorola au inceput chiar din august, numarul angajatilor ajungand la 11,113 la sfarsitul anului trecut.Unele zvonuri spun ca americanii lucreaza la lansarea unui nou produs – X Phone care ar putea imbunatati lucrurile, insa deocamdata nu avem mai multe informatii care sa confirme aceste planuri.

Din cate imi aduc aminte cei de la Motorola au investit foarte mult in publicitatea din SUA, dar nu si in Europa, dupa cum ziceam mai devreme. Nu stiu exact daca asta a fost punctul gresit sau pur si simplu strategia de vanzare a fost cea deficitara, insa cert e ca suntem martorii unei companii in cadere libera. Fie ca  vor scoate noi produse foarte bune care sa bata concurenta, fie ca cei de la Google vor continua sa investeasca, speram sa mai vedem Motorola pe piata ceva vreme… macar de dragul nostalgiei 🙂

Tagged with
  1. Ramane de vazut daca este doar un brand care va fi tras pe linie moarta.

Comments are closed.