O caracteristica de baza prevazuta in masinile inteligente va depinde de tehnologia mobila 5G care, probabil, nu va fi disponibila in întregime pana in anul 2020.
Avand o conectivitate la o retea de tip 5G, masinile ar putea avertiza soferii de o coliziune iminenta sau chiar sa fie ghidati prin trafic automat, fara sofer la volan. Astfel de demonstratii au fost facute si anul acesta la CES 2013, atunci cei de la BMW si Audi au facut un mic spectacol prezentand astfel de modele care vor aparea pe piata internationala in cativa ani.
Aceasta retea va avea ceva cu totul special. Spre exemplu, un copil urmareste un serial de desene animate sau se joaca ceva ce necesita accesul la internet pe bancheta din spate, el va folosi tot acelasi internet la care este conectata deja masina inteligenta, aceasta fiind bineinteles responsabila in timpul mersului de a lansa avertismente intr-un timp cat mai real si multe alte comenzi foarte importante. Reteaua viitorului ar trebui sa fie în masura sa faca diferenta dintre ele si sa prioritizeze o aplicatie peste alta, ceva foarte asemanator cu „Poate ca nu vrei sa faci asta chiar acum. Poate ca vrei sa faci acest lucru sase microsecunde mai tarziu.”
Pe de o alta parte, fata de prioritizarea pachetelor si utilizarea radio, rețele 5G ar trebui sa fie capabile sa comunice nivelurile de servicii pentru diferite tipuri de trafic catre norii care vor rula aplicatiile prezente in aceste masini.
Printre altele, compania Ericsson a prezentat un conceput pentru a furniza aplicatii intr-o masina pentru informare, divertisment, servicii si alte nevoi. Ericsson a anuntat parteneriate cu un operator de transport (AT & T) si un producator auto (Volvo).
Avand in vedere ca inca nu toata lumea are acces la 4G mai trebuie sa asteptam cativa ani pana 5G sa devina ceva mainstream si pe la noi.