Acasa Tehnologie Televiziunea online vs televiziunea traditionala, studiu Ericsson ConsumerLab

Televiziunea online vs televiziunea traditionala, studiu Ericsson ConsumerLab

by Dragos Schiopu

Ultima editie a studiului anual Ericsson ConsumerLab TV & Media arata ca numarul de persoane care urmaresc streaming video online a ajuns aproape la egalitate cu numarul de telespectatori ai televiziunii obisnuite. Mai exact, 75% dintre consumatori urmaresc continut online de cateva ori pe saptamana, in timp ce 77% urmaresc programe TV traditionale (programate la ore fixe) de cateva ori pe saptamana.

tv online vs tv traditional

Acelasi studiu arata ca 1 din 5 telespectatori (19% mai exact) sunt dispusi sa plateasca pentru posibilitatea de a-si urmari continutul preferat de pe orice dispozitiv. Cifrele din acest an sunt cu 25% mai mari decat cele raportate acum doar doi ani.

Niklas Heyman Rönnblom, Senior Advisor Ericsson ConsumerLab, a declarat: „Cercetarea realizata de noi ne arata ca 56% dintre cei care platesc abonamente pentru a avea acces la continut video la cerere prefera ca toate episoadele unui seriale sa fie disponibile odata, astfel incat sa le poata urmari in ritmul pe care si-l doresc. Procentul celor de aceeasi parere scade la 45% in cazul celor care nu platesc pentru un astfel de serviciu. Aceasta diferenta subliniaza impactul pe care acest tip de servicii le au asupra comportamentului de vizionare si asupra cerintelor fiecarui consumator in parte.”

Desi 41% dintre consumatori si-au exprimat dorinta de a putea sa isi urmareasca serialele preferate de oriunde, exista inca 2 probleme majore in aceasta privinta: costul traficului de date si costul continutului in sine. Studiul ConsumerLab arata ca multi nu sunt dispusi sa faca compromisuri in ceea ce priveste calitatea imaginii, 43% dintre respondenti marturisind ca disponibilitatea continutului UHD (Ultra High Definition) este importanta pentru ei.

Nu mai ramane decat ca producatorii media sa regandeasca modul in care creeaza si lanseaza continut, in timp ce furnizorii de servicii TV ar trebui sa se concentreze pe calitatea oferita telespectatorilor, indiferent de dispozitivul de pe care acestia urmaresc continutul, si in ‘meciul’ televiziunea online vs televiziunea traditionala vom avea castigator online-ul mai devreme decat ne-am putea astepta.

s-ar putea sa-ti placa