Seful celor de la Motorola a declarat ca Samsung ar putea sa aiba soarta celor de la Nokia, iar eu tind sa ii dau dreptate daca sud coreenii nu isi regandesc lansarile de telefoane mobile.
Motorola a vandut peste 10 milioane de smartphone-uri in ultimul trimestru (primul ca si parte a Lenovo), adica a vandut cu 118% mai multe telefoane decat anul trecut. Un lucru foarte important este ca Motorola a reintrat pe piata din China cu modele precum Moto G, Moto X, Moto X Pro, astfel se explica si cresterea cotei.
Un alt aspect de apreciat la Motorola nu este doar revenirea pe partea de hardware. Update-urile pentru telefoanele sale apar foarte repede, iar diferenta dintre un utilizator al telefoanelor Nexus si unul al telefoanelor Motorola este destul de mica daca am analiza in cat timp primesc cei doi utilizatori update la un nou sistem de operare lansat de Google. Ceea ce Samsung nu a reusit, a facut Motorola. Cu un numar mic de telefoane lansate, dar foarte bune, Motorola poate sa faca actualizari la toate modelele sale intr-un timp mic, pe cand Samsung s-a apucat sa lanseze sute de modele dar toate foarte slabe. Samsung se poate lauda doar cu seria Galaxy S si Note, dar in rest telefoanele lor sunt scumpe si slabe.
COO Motorola Rick Osterloh declara: „La fiecare sapte ani, persoana (compania) care a fost in top a disparut. Trecem printr-o schimbare fascinanta in care oamenii au inceput sa inteleaga ca nu trebuie sa plateasca 600 de dolari pentru un smartphone de top pentru a obtine o experienta de top”.
Sunt total de acord cu el mai ales ca un telefon de 160 de dolari este uneori mai bun decat ce poate oferi Samsung la 400 de dolari. Un exemplu? Elephone P6000 este un telefon mai bun decat orice model Samsung low si mid range. Iar un Elephone P6000 de 160 de dolari poate rula orice joc la fel de bine ca si Samsung Galaxy S5, diferenta este ca nu scrie Samsung pe el. Si chiar nu este nevoie de Corning Gorilla Glass sau de un plastic de calitate superioara pentru ca oricum telefonul se schimba la un an sau doi ani.
Intr-un interviu cu Rick Osterloh pentru Forbes, acesta afirma ca „Motorola ofera o alternativa la alte branduri premium, la un pret mult mai bun”.