Nu trebuie sa fii pilot de curse sau vreun sofer profesionist ca sa iti placa masinile. Dar s-ar spune ca trebuie sa ai cel putin permis de conducere ca sa te creada prietenii si cei din jur cand spui ca iubesti masinile. Cum sofer fara masina nu exista, sunt unii pasionati de autoturisme de lux si de prototipuri si chiar sunt dispusi sa ofere sume enorme de bani in schimbul indeplinirii visului de a avea o super masina in garajul propriu. Aici, caii putere sunt cei care isi spun cuvantul in prima instanta, dar la o privire in ansamblu asupra masinii, in general, vei spune ca pe al doilea loc este designul ei. Si da, designul conteaza foarte mult, de la exterior spre interior sau invers. Depinde de fiecare, depinde de pretentiile fiecaruia in parte.
Marci de masini sunt nenumarate si printre acestea regasim si cateva de care am auzit foarte putin sau poate deloc. Dar cu totii am auzit de marca Mercedes, atat de cunoscuta publicului larg. Consacratul producator auto german, se pare, pregateste niste surprize pentru anul 2017. Vorbesc despre noul model de autoturism Mercedes AMG GT-R care vine ca raspuns la cunoscutul Porche 911 GT3 RS, doar ca primul este cel care vrea sa detroneze marca germana concurenta. Si reuseste sa o faca cu un adevarat succes, avand in vedere faptul ca Mercedes aduce noutati in privinta caroseriei si motorului upgrade-at. La pachet, masina vine cu un hardware de exceptie si acest aspect este un altul care o ajuta sa il detroneze pe Porche. Hardware-ul despre care am mentionat include aerodinamica, turbocompresoare mai mari, pneuri mai incapatanate si directie activa din spate. Cu acest model nou AMG GT-R, Mercedes chiar nu se joaca. Masina si-a facut debutul la un eveniment mass-media, inainte de aparitia sa publica la Festivalul de Viteza Goodwood din Marea Britanie.
Culoarea masinii care este un verde destul de impunator a fost numita „AMG Green Hell Magno”, un nume mai neobisnuit, dar care nu suna rau deloc. Daca majoritatea s-a familiarizat cu designul lui AMG GT S, acest model GT-R este destul de diferit. Aparatorile sunt fabricate din fibra de carbon si sunt mai late cu pana la 10 cm. Si aerodinamica care joaca un rol important este foarte diferita fata de modelul anterior. Caroseria are multe orificii de aer, separatoare frontale si in spate destul de mari si, bineinteles, o aripa in spate mai lata. Ce este interesant e faptul ca GT R utilizeaza o clapa montata in fata motorului, care se deschide atunci cand autoturismul ajunge la viteze mai mari de 50 mph cand este intr-o cursa de viteza, ca sa ajute masina sa ramana pe asfalt. Clapa mai ajuta si la stabilitatea masinii atunci cand la viteze foarte mari trebuie sa ia curbe. De asemenea, Mercedes GT R mai dispune si de niste deschizaturi asemanatoare jaluzelelor, care se deschid si permit aerului rece sa intre la schimbatorul de caldura si care se inchid la nevoie ca sa reduca glisarea la viteza mare. Nu este o noutate faptul ca fibra de carbon este usoara, motiv pentru care s-a folosit din plin la crearea acestui model de Mercedes.
Daca fratele sau, GT S, are 503 cai putere, acest model GT R vine cu un upgrade si anume un motor mai puternic, de 577 cai putere. Motorul ramane la aceiasi capacitate de 4 litri ca si a lui Mercedes GT S. Daca GT S a fost proiectat ca sa fie masina eleganta pentru ture pe pista, atunci GT R a fost facut special ca sa ii fure tronul lui Porsche 911 GT3 RS. Nu mai spun decat ca noul model Mercedes arata cat se poate de bine!