Antivirusul Panda a avut parte de un accident usor jenant zilele trecute cand dupa un update de software, aplicatia si-a introdus in carantina propriile fisiere, fapt care a dus la eliminarea anumitor functii pentru protectia computerelor. Situatia a fost rapid remediata de catre cei de la Panda care au lansat un nou update.
Problema a fost chiar in definitiile pentru virusi, care erau setate gresit, astfel in loc sa detecteze fisierele infectate, se detectau singure si se mutau in carantina, lasand astfel antivirusul incapabil de a depista amenintarile reale. Produsele afectate de aceasta problema au fost Panda Cloud Office Protection si varianta Retail 2015.
Cei de la Panda Security s-au sesizat si au lansat in cel mai scurt timp posibil o noua actualizare care a corectat algoritmii ce mutau fisierele proprii in carantina si a restaurat si definitiile mutate deja acolo.
Acest gen de incident nu este deloc o noutate. Au existat situatii in care antivirusul era atat de „eficient” inca stergea fisiere neafectate sau chiar neafectate si importante pentru sistemul de operare astfel incat acesta din urma nu mai pornea.