Acasa Tehnologie Despre noua achizitie de 2 miliarde de dolari a Facebook – Oculus VR – realitate virtuala

Despre noua achizitie de 2 miliarde de dolari a Facebook – Oculus VR – realitate virtuala

by Dragos Schiopu
Facebook, oculus, achizitie facebook

Dupa ce anul trecut compania lui Mark Zuckerberg a raportat rezultate financiare foarte bune precum o cifra de afaceri de aproape 8 miliarde de dolari americani si un profit net de 1,5 miliarde de dolari, anul acesta se pare a fi unul in care investitiile par a fi obiectivul principal al celor de la Facebook. Dupa cele doua achizitii ale lunii ianuarie cu o valoare estimata de 25-30 de milioane de dolari (Little Eye Labs – o companie care va imbunatati performanta retelei de socializare pe dispozitivele Android si Branch – o platforma de conversatii web), dar si dupa binecunoscuta achizitia gigantului WhatsApp pentru o suma care valoreaza aproape 10% din Facebook a venit randul ca o noua companie sa fie achizitionata de cei de la Facebook: Oculus VR

Facebook, oculus, achizitie facebook

Despre companie:

Compania Oculus VR a fost fondata in 2012 de un tanar de 21 de ani pasionat de jocurile video. Numele lui este Palmer Luckey si a ajuns unul dintre cei mai apreciati tineri in lumea tehnologiei dupa ce a strans peste 2 miliarde de dolari in urma unui crowdfunding initiat pe Kickstarter pentru a da nastere unui prototip de ochelari capabili sa duca experienta jocurilor la un nivel superior prin virtual reality. Banii au fost investiti in dezvoltare si asa a luat nastere Oculus Rift.

Ce este atat de special la aceasta achizitie?

Cu ce se deosebeste aceasta achizitie de celelalte 45 de achizitii facute de-a lungul timpului? Ei bine, daca e sa ne luam dupa spusele lui Mark Zuckerberg „Oculus are sansa sa creeze cea mai buna platforma sociala unde sa putem munci, juca si comunica”. Sunt convins ca este o achizitie care in cativa ani va revolutiona modul in care interactionam pe Facebook datorita review-urilor impresionante pe care le-am gasit pe internet. Eric Limer scria pe gizmodo.com: „Ochelarii Oculus Rift sunt fantastici. Daca i-ai folosit in forma lor originala ti-ai dat seama ca sunt incredibili. Este o realitate virtuala realizata mai bine decat ai vazut tu inainte. Este revolutionar. Si nici nu se compara cu ce urmeaza…’ (impresie scrisa inainte de lansarea pe piata celui de-al doilea produs Oculus – Development Kit 2). Mie ochelarii acestia ma duc imediat cu gandul la serialul Inteligence, dar nu mai apucam sa terminam daca incepem o discutie despre seriale…

Fanii au fost impartiti in doua

Ochelarii astia sunt desprinsi din viitor, asta e cert! Datorita pretului accesibil practicat (un Development Kit 2 este 350 USD, iar Oculus Rift a fost cu 50 de dolari mai putin) produsul a avut parte de o popularitate foarte mare. Aceasta popularitate sporita a dus la aparitia mai multor filmulete precum cel de mai jos in care este surprinsa reactia oamenilor cand testeaza pentru prima oara acesti ochelari.

Nu stiu cum se face, dar de fiecare data dupa ce Facebook cumpara ceva se trezesc sute, daca nu mii de internauti care sa spuna ca noile achizitii vor fi ruinate. Spre deosebire anuntarea achizitiei WhatsApp in care Mark Zuckerberg nu promitea schimbari majore, la Oculus se pare ca influenta Facebook va fi mai mult mai mare datorita importantei cu care este privita oportunitatea revolutionara. „Dupa jocuri, vom continua sa facem din Oculus o platfotma pentru multe alte experiente.” Mark spune ca aceasta achizitie este una care va oferi utilizatorilor o experienta cat mai aproape de realitate pentru cursurile de invatare online sau pentru controalele medicale la distanta si multe altele. Tot ce va fi nevoie este o pereche de ochelari… Eu spun ca e uluitor, dar poate sunt prea entuziastmat de faptul ca Facebook va dezvolta un astfel de proiect.

Scepticism din partea analistilor

Achizitia de 2 miliarde de dolari este privita cu scepticism de catre analisti asta si datorita faptului ca este pentru prima data cand Facebook cumpara o companie producatoare de hardware si reprezinta o provocare pe cat de diferita pe atat de complicata pentru Facebook. Cu totii sunt convinsi ca suma ceruta de fondatorul Oculus este justificata, insa se pune sub semnul intrebarii daca valoreaza pentru Facebook banii platiti. „Stiu ca Oculus valoreaza 2 milioane de dolari, dar nu pentru Facebook. Diferenta dintre Farmville-ul de pe Facebook si Call of Duty pe Oculus este ca diferenta de la noapte la zi. Facebook-ul gazduieste jocuri 2D in general, nu stiu cum ar putea fi folositi ochelarii pentru aceste joculete…”

„Istoria industriei noastre ne arata ca la fiecare 10 sau 15 ani apare o noua platforma majora de procesare fie ca a fost vorba de PC, web sau acum de telefoanele mobile” (Mark Zuckerberg)

s-ar putea sa-ti placa