Auditul SEO – tehnica ce identifica erorile si minimizeaza pierderile site-ului

Afacerile online cunosc in momentul de fata o dezvoltare continua, intr-o masura mai ridicata decat oricand. Aceasta panta ascendenta se refera in principal la magazinele virtuale, dar si la website-uri cu rol de prezentare si informare.

Motoarele de cautare au devenit actualmente principala sursa de informare, multumita accesibilitatii imediate. Putini utilizatori au insa rabdarea de a verifica toate rezultatele returnate in urma unei cautari. Un procent majoritar consulta doar rezultatele de pe prima pagina, iar numarul cel mai mare de click-uri ajunge la pozitiile din top 3.

Orice proprietar de website ar trebui sa cunoasca astfel de lucruri – o pozitionare mai buna in motoarele de cautare atrage vizibilitate sporita, trafic mai mare si un numar mai ridicat de clienti. Pentru ca pozitia site-ului sa fie cat mai buna, acesta are obligatoriu nevoie de optimizare SEO. Primul pas de efectuat, baza de la care trebuie sa porneasca intreg acest proces, este constituita de un audit SEO.

audit-seo-gratuit

Cum ajuta auditul SEO?

Printr-o evaluare a situatiei concrete si prin examinarea tuturor detaliilor ce tin de arhitectura, structura si caracteristicile specifice ale fiecarei pagini web in parte, un audit SEO gratuit sau platit identifica orice probleme sau detalii ce pot sa afecteze bunele pozitionari in motoarele de cautare.

Elementele analizate in cadrul unui audit SEO

Schimbarea si noutatea reprezinta caracteristici definitorii pentru regulile in continua evolutie legate de procesul de SEO. Din acest motiv, auditul SEO al fiecarui site ar trebui efectuat periodic, pentru a sesiza eventualele erori sau elemente care pot sa traga in jos site-ul la partea de pozitionari.

In momentul de fata, un audit SEO complet tine cont de o serie ampla de factori, de la cei legati de structura site-ului pana la factorii on-page si off-page, accesibilitate, design si nu numai. Cele mai frecvente probleme intalnite la un site pot fi identificate printr-un audit SEO gratuit, pentru a putea fi rezolvate in timp util. Elementele principale care sunt verificate apartin astfel urmatoarelor categorii:

Accesibilitate – pentru acest element analiza efectuata este una complexa. Daca site-ul nu este usor accesibil utilizatorilor, scopul in care a fost creat se dovedeste implicit inutil. Identificarea principalelor probleme de accesibilitate impune astfel verificarea urmatoarelor aspecte:

  • existenta elementului responsive in cadrul site-ului;
  • prezenta link-urilor intrerupte;
  • prezenta unei pagini de eroare 404, configurata corespunzator;
  • existenta fisierului de restrictionare a crawlerilor motoarelor de cautare robots.txt;
  • prezenta fisierului sitemap.xml in cadrul website-ului;
  • structura link-urilor interne etc.

Indexarea reprezinta un alt element de care trebuie tinut cont. La aceasta etapa a unui audit SEO se verifica numarul paginilor indexate ale site-ului, pentru a vedea care dintre acestea permit cautari specifice ale continutului site-ului in motoarele de cautare.

In structura unui audit SEO nu pot fi ignorati factorii on-page. Elemente precum titlu, descriere, cuvinte cheie, atribute H1, H2, H3, bold sau italic trebuie sa fie prezente; cuvantul cheie reprezentativ, de importanta majora, trebuie sa se regaseasca in titlul fiecarei pagini, dar si in descrieri, atribute H1 si texte alternative ale imaginilor; de asemenea, URL-urile paginilor vor trebui sa respecte standardele Google Friendly, alaturi de numeroase alte aspecte ce tin tot de partea de on-page.

seo

La un audit SEO verificarile facute implica de fiecare data si factorii off-page. Astfel de elemente aduc o imagine pertinenta si reala despre popularitatea site-ului in cauza si despre increderea pe care i-o acorda utilizatorii. Autoritatea domeniului si a paginilor site-ului reflecta acest grad de incredere, de asemenea si numarul distribuirilor, like-urilor si aprecierilor primite pe retelele de socializare.

Importanta auditului SEO nu poate fi contestata, pentru orice business care activeaza si in domeniul online-ului. Dezvoltarea afacerii nu ar putea avea loc, daca elementele identificate ca probleme nu sunt remediate si adaptate in asa fel incat pozitionarea in motoarele de cautare sa fie favorizata. Un element de ajutor in acest caz il poate constitui de asemenea si analiza site-urilor concurente de pe aceeasi nisa, pentru a sesiza eventualele lipsuri sau plusuri comparative.

Temelia oricarui site optimizat perfect devine astfel procesul de audit SEO – cu ajutorul acestui proces pot fi ulterior prioritizate actiunile si masurile de implementat pentru remedierea erorilor si lipsurilor identificate. In acest fel, orice site obtine o sansa suplimentara de a ajunge in topul rezultatelor cautarilor, respectand cerintele impuse de motoarele de cautare.

Stii ce probleme are site-ul tau? Identifica problemele la site accesand link-ul acesta!

Tagged with