Animatiile faciale au fost pana acum ceva la care gamerii puteau doar sa viseze. Asta pana cand cei de la Activision au inceput sa lucreze la un proiect prin care planuiesc sa introduca animatiile faciale in jocuri. Pare ceva banal, dar in realitate este foarte complicat, nu doar din punct de vedere al software-ului, cat si al puterii de procesare necesara pentru a se realiza aceste animatii faciale.
Cei de la Quantic Dream au aratat deja ce poate face un PlayStation 4 la cateva saptamani dupa lansarea lui. Practic, animatiile faciale au rolul de a da realism personajului, de a-l umaniza.
Activision a reusit sa uimeasca printr-un DEMO realizat cu ajutorul placii video nVidia GTX Titan, cea mai puternica placa video single GPU care costa, de altfel, 1000 de dolari.
Acesta este DEMO-ul celor de la Activision:
Apare totusi si o problema. Jocurile vor avea un nou engine, o grafica care poate sa atinga realitatea, personajele capatand cat mai multe caracteristici umane. Ce va intelege un copil de 10 ani dintr-un joc shooter care va avea o grafica atat de reala?
Trebuie sa apreciem eforturile depuse pentru realizarea animatiilor faciale, ele constituind un pas spre viitorul jocurilor, dar trebuie sa avem grija ce efect vor avea acestea asupra oamenilor. Este ca si cand am juca indirect intr-un film, deoarece grafica se apropie cu pasi repezi spre realitate.