Potrivit unui studiu efectuat de cercetatorii de la Universitatea Concordia, parolele evaluate cu o rezistenta puternica sunt uitate foarte rapid de catre utilizatori. La parolele evaluate cu o rezistenta puternica sunt urmarite de obicei lungimea, majuscule, cifrele si simbolurile.
Cativa cercetatori au evaluat sistemul de rezistenta pentru parole pentru cateva site-uri populare. Site-urile pe care au fost evaluate parolele sunt Apple, Yahoo, Dropbox, Twitter, Google, QQ, eBay, Tencent, Microsoft, Skype si PayPal. Rezultatele obtinute sunt foarte diferite, de exemplu parola „Paypal01” a fost considerat cu o rezistenta redusa de catre Skype, iar de catre PayPal a fost considerata a fi o parola cu o rezistenta puternica. Parola „Password1” a fost evaluata cu o rezistenta slaba de catre site-ul Dropbox dar cu o rezistenta foarte puternica de catre site-ul Yahoo. De asemnea, parola „#fotbal1” a fost considerata cu o rezistenta redusa de catre Dropbox dar Twitter a evaluat-o a fi o parola puternica.
Pana si cele mai mari site-uri au probleme in evaluarea parolelor pentru utilizatori. De exemplu, Yahoo a considerat parola „qwerty” a fi una slaba iar parola „qwerty1” a fost evaluata ca o parola puternica. Nici Google nu sta mai bine la acest capitol, parola „password0” a fost considerata a fi una slaba iar parola „password0+” a fost considerata a fi una puternica.
Cercetatorii au evaluat ca cele mai slabe sisteme de siguranta sunt cele oferite de catre Yahoo si Yandex. Cercetatorii au mai specificat ca sistemul de evaluarea a parolelor de la Dropbox par a fi cele mai eficiente in alegerea unei parole cu o rezistenta puternica impotriva „spargerii” de catre un hacker.