In contextul in care ai nevoie de un spatiu si de multe ori esti plimbat pe drumuri inutil, acum 2 ani am fost uimit cum se tot insista sa vad o locatie, desi eu le spuneam ca stiu de cladirea respectiva de birouri si ca pretul e cu mult peste bugetul meu, am descoperit o aplicatie care iti prezinta anunturile din zona ta si, mai mult de atat, daca te intereseaza o anumita zona, poti vedea direct anunturile postate pe cladiri prin intermediul realitatii augmentate. Ce este aceasta vom discuta mai pe larg mai jos, in articol.
De ce a aparut ZOOMO?
Foarte multe anunturi prezinta realitatea putin diferita; si nu de multe ori am vazut cazuri in care „central” era destul de departe de centru sau „ultracentral” era de fapt vreo cateva strazi mai departe de bulevardul principal. De multe ori sunt mici greseli, doar, doar agata clientul si reuseste sa ii vanda/inchirieze locatia.
Ei bine, o echipa de antreprenori din Romania a preluat aceste nevoi si a dezvoltat o aplicatie in care poti vedea locatia direct pe harta si mai mult decat atat, vine si cu un modul de realitate augmentata, astfel incat poti direct de pe strada sa te uiti la ce proprietati sunt in zona.
Ce inseamna realitatea augmentata in ZOOMO?
Prin realitate augmentata se pot prezenta obiecte sau informatii in mod virtual, suprapuse peste lumea reala. Cu alte cuvinte, poti scana cladirile din jurul tau (cele aflate la mai putin de 100 de metri de tine) si astfel poti vedea pe ele, cu ajutorul telefonului mobil, informatii despre acele spatii care sunt de inchiriat.
Cu alte cuvinte, daca vrei sa vezi ce spatii sunt de inchirat intr-o cladire, deschizi aplicatia si prin intermediul ei, in dreptul etajului sau apartamentului de inchiriat, vei vedea un anunt cu pretul si alte informatii despre locatie.
Ca sfaturi pentru utilizarea realitatii augmentate, trebuie sa tineti cont ca:
- Telefonul sa fie in afara cladirii.
- Lasa telefonul sa se calibreze cateva secunde.
- Proprietatile vizibile sunt doar pe o raza de 100 de metri. Deci nu te astepta sa vezi un anunt in capatul strazii.
- Si recalibreaza-l din nou daca iesi si intri din nou in aplicatie.
Ai, bineinteles, si filtre pentru a putea filtra anunturile, poate cauti doar sa inchiriezi sau doar un anumit tip de spatii, iar asta te ajuta sa nu vezi anunturile care nu fac parte din grupa ta de interes.
De asemenea, pe langa aplicatia in sine, exista si un CRM simplu de utilizat care permite agentiilor sau agentilor imobiliari sa isi adauge si sa faca managementul locatiilor lor. Aici vorbim si de pachete flexibile de promovare.
Concluzie
Aplicatia este foarte utila, dar impresia mea personala e ca sunt multe platforme pe piata, de multe ori anunturile exclusive ale unei agentii nu le dau si in alte platforme, iar din cauza asta e foarte greu de unificat, sa fie toate anunturile intr-un singur loc. Probabil cine va reusi sa aiba cat mai multe anunturi si o cota de piata cat mai mare, va iesi castigator in viitor. Iar asta se va intampla probabil cand o agentie va incepe sa cumpere agentiile mai mici din jurul ei. Ca un exemplu, puteti compara cu companiile locale de cablu TV de acum 10-20 de ani sau retelele de cartier, in final ramanand doar cateva companii mari pe piata (DIGI, UPC-Vodafone etc.).
De asemenea cred ca ar fi fain sa setezi anumiti parametrii de cautare gen, zona, o raza de x km, pretul si tipul de imobil si sa fii notificat de cate ori apare un anunt nou, asta pentru cei care vad asta din punct de vedere al investitorului, care nu are nevoie urgent de o locatie, ci doar vrea sa fie informat cand apare ceva la pret bun pe piata. Desi cred ca ei reprezinta un public destul de redus in comparatie cu cei care cauta urgent chirie, spre exemplu.