Acasa Tehnologie Yahoo pregateste noul YouTube

Yahoo pregateste noul YouTube

by Dragos Schiopu

Compania detinuta de Google, YouTube, nu a mai avut un competitor serios in ultimii cativa ani, fiind un lider detasat in furnizarea de content video de calitate. Conform unui infografic realizat de cei de la Mushroom Networks, YouTube este al doilea cel mai mare motor de cautare de pe internet, adunand peste 3 miliarde de cautari in fiecare luna. Datorita veniturilor pe care le raporteaza Google din vanzarea publicitatii pe YouTube, CEO-ul Yahoo, Marissa Mayer, a decis sa incerce sa ia o felie din veniturile publicitare infiintand un serviciu asemanator cu cel oferit de Google conform unor surse din industrie.

Yahoo-YouTube-combinatie-logo-featured-digipedia

Planul Yahoo

Planul de popularizare al Yahoo pentru noul lor serviciu de video sharing este de a atrage de partea sa cateva dintre cele mai populare stele si canale care activeaza pe YouTube cu care sa semneze parteneriate pentru distribuirea de materiale exclusiv prin intermediul viitorul site detinut de Yahoo. Acest lucru il vor face prin cea mai simpla metoda posibila: vor oferi mai multi bani decat sunt dispusi cei de la YouTube sa ofere creatorilor de content si detinatorilor drepturilor de autor. In momentul de fata cei care pun materiale pe YouTube sunt nemultumiti de faptul ca, desi gigantul castiga o avere din publicitate afisata in cadrul materialelor pe care creatorii le fac, procentul care le revine lor este foarte mic.

Marissa Mayer, CEO-ul Yahoo, s-a aratat in numeroase randuri a fi preocupata de a avea o prezenta mult mai mare in domeniul video-urilor web. Sub conducerea ei, compania a incercat sa cumpere DailyMotion-ul francez, insa negocierile nu au dus la o intelegere intre cele doua parti.

Crearea unui nou serviciu de video sharing este un lucru destul de complicat si se pare ca nu este doar un concept pe care Yahoo doar il experimenteaza ci, din contra, mai multe surse din industrie spun ca Yahoo a inceput in ultima perioada sa contacteze individual staruri de pe YouTube si o parte din marile retele de televiziune pentru a pune bazele unei colaborari de tipul win-win.

Informatiile neoficiale venite in acest sens suna imbucurator atat pentru noi, vizitatorii de rand ai YouTube-ului cat si pentru creatorii de content. Aparitia unui nou serviciu va forta mana YouTube sa ofere servicii mai bune. Sa speram, totusi, ca pentru a-si pastra creatorii de content, cei de la YouTube nu vor incarca videoclipurile cu si mai multe reclame decat pana in prezent.

s-ar putea sa-ti placa

5 comentarii

Mihai Ioan 29-03-2014 - 21:44

Off! Vlad! Cum sa nu pui o poza cu kinkoasa aia de Marissa Mayer.

Vlad Eu 29-03-2014 - 21:52

La cererea ta, punem o poza si cu Marissa Mayer 😉

Mihai Ioan 29-03-2014 - 22:32

Eh! Pai, nu-i asa ca da bine pe Facebook fata blondei, vs logo-ul yahoo? :))

b00b00r00za 31-03-2014 - 19:21

Yahoo a cam dezamagit in ultima vreme cu serviciile de messenger, mail. Poate face treaba mai buna cu noul ‘Tube’ 🙂

Vlad Eu 05-04-2014 - 17:48

Sa speram 😉

Comentariile sunt inchise.