Samsung a pierdut batalia cu Xiaomi in China, cel din urma devenind lider de piata la cota pe care o are. Desi nu era greu de anticipat, Samsung nu a mai reusit sa satisfaca nevoile utilizatorilor care s-au reorientat rapid catre telefoanele chinezesti mult mai ieftine si mult mai bune. Cu un suport foarte bun si actualizari importante ale sistemului de operare MIUI, fanii Samsung au gasit un nou producator autohton care aduce pe piata o oferta limitata, dar foarte buna.
Samsung a fost lider de piata avand o cota de 20% in luna ianuarie din 2014, iar in octombrie mai avea doar 13%, urmand ca in decembrie sa ajunga la 12%. Scaderea dramatica pe care Samsung a inregistrat-o a fost un avantaj enorm de care a profitat Xiaomi. Compania chinezeasca inregistra in decembrie o cota de 14% din totalul terminalelor vandute. Pentru samsung, acest declin continua si in 2015, in timp ce Lenovo, CoolPad, Xiaomi, Meizu prezinta o crestere semnificativa.
Noile lansari facute de Xioami si anume Mi Note, au afectat vanzarile pentru Galaxy Note 4 in China, o sansa pierduta de Samsung pentru a recastiga cota de piata.
Un alt motiv pentru care Samsung nu mai poate face fata pe piata din China este reprezentat de companiile noname care au inceput sa produca terminale tot mai accesibile si mai bune. De asemenea, strategia pe care o utilizeaza Xiaomi impiedica Samsung sa aiba un pret mic la telefoanele lor. Samsung se bazeaza pe publicitate, in timp ce Xiaomi se bazeaza pe informatia gratuita provenita de pe internet.