Am citit azi un articol foarte interesant din Apple Insider despre lag-ul din UI-ul Android. Un student care a făcut internship la Google, Andrew Munn, a povestit despre cauzele lag-ului din Android pe profilul său de Google+. Androidul are probleme cu UI-ul deoarece acesta este renderizat pe thread-ul principal cu prioritate normală, în timp de iOS renderizează interfața cu prioritate real time. Galeria foto din Android 3 și 4 a fost limitată la 30 de frame-uri pentru că la 60 existau probleme mari de fluiditate a interfeței.
De ce toate aceste probleme? Pentru că Androidul a fost inițial construit pentru a fi un competitor pentru BlackBerry, deci cu suport pentru tastatură și trackball. Apoi a apărut iOS, iar Androidul și-a schimbat “’ținta”, grăbindu-se să adauge suport pentru touchscreen, peste vechea structură UI.
Sisteme de operare vechi, Windows Mobile 6.5, BlackBerry OS, Symbian^1 au fost abandonate pentru a se crea altele noi, optimizate pentru touch. Android însă, a continuat să existe, iar rescrierea sa de la 0 a fost amânată. Android are nevoie de un nou UI toolkit, lucru cunoscut de toți programatorii, însă Google refuză această opțiune, deoarece asta ar însemna incapacitatea de a rula aplicații vechi, acestea vor trebui rescrise pentru a suporta noul framework.
Dar acest lucru tot trebuie să se întâmple la un moment dat. Android are nevoie de un nou UI toolkit. Cel mai puternic telefon Samsung de-abia egalează un iPhone de 2-3 ani, în ceea ce provește fluiditatea UI-ului.
Noua tabletă de la Amazon, Fire, are un lag uriaș, iar animațiile sunt extrem de imprecise și încete. Probabil vor începe să implementeze un nou UI toolkit după ce vor vedea că vânzările nu mai merg așa de bine. Dar atunci va fi prea târziu, Windows Phone Tango e aproape.