Acasa Tehnologie European Advertising Network : Interviu cu Şotropa Eugen

European Advertising Network : Interviu cu Şotropa Eugen

by Dragos Schiopu
Strompa Eugen - Executive Director la European Advertising Network SRL

Sunt sigur ca putin dintre voi au auzit de European Advertising Network. Cine sunt ei si ce fac veti afla chiar de la Şotropa Eugen, un tanar de 22 care a indraznit sa investeasca si sa faca succes ajutand blogosfera. O sa intelegeti in curand cum si de ce.

Strompa Eugen - Executive Director la European Advertising Network SRL

Şotropa Eugen – Executive Director la European Advertising Network SRL

M: Mai mult decat ma bucur sa vad ceea ce voi ati implementat, ma incanta faptul ca la doar 22 de ani ai decis sa faci asta. Este foarte greu de intrat pe o piata destul de minuscula. Cum ti-a venit ideea?

E: Ideea mi-a venit prin 2011, februarie-martie. Ca blogger, câştigam cu blogul(rile) destul de bine dar în timp ce scriam advertoriale la comandă, îmi puneam întrebarea „De ce să caut joburi când aş putea să ofer?”. Binenţeles, inspirat de HoraBlogs, am construit conceptul de-a lungul câtorva luni de zile. Era un proiect costisitor, iar până la 22 de ani nu reuşisem să economisesc o sumă decentă de bani. M-am întâlnit cu un prieten/business man, pe nume Andrei Ursachi, am prezentat ideea şi am avut susţinerea lui din toate punctele de vedere. Legat de vârsta mea fragedă, nu consider că antreprenoriatul este adresat doar persoanelor de o anumită vârstă. Cu cât mai repede, cu atât mai bine. Fiindcă obişnuiesc să sar dintr-o idee în alta uneori, revin la ideea principală, şi anume integrarea mea pe piaţa românească. Piaţa publicităţii online înregistrează anual creşteri foarte mari 25%+, iar evoluţia ei e un indice bun pentru afacerea mea. Segmentul publicităţii ales de noi, era şi este aproape nepenetrat. În ultimul timp, biznisurile mari online se deşteaptă iar optimizarea pentru motoarele de căutare prin intermediul advertorialelor/articolelor sponsorizate este tot mai căutată. 

M: Sunt sigur ca ai avut momente in care pur si simplu ai fi renuntat la tot. Sunt momente in care intram in declin, pare ca totul nu merge deloc, stresul este in floare. Ce te-a motivat sa fi perseverent?

E: Ehei Mihai, prin câte astfel de momente treci, încât dacă nu crezi din toată fiinţa ta în ce ai început ai putea încheia socotelile în prima luna. Motivaţia mea principală era şi este: „Pot şi o să reuşesc. Dacă cad de 10 ori, mă ridic de 10 ori.” Pot compara anteprenoriatul cu mersul pe bicicletă: La început, cazi, te juleşti, te ridici, încerci, cazi, te ridici, cazi (îţi rupi o mână) dar într-un final înveţi să mergi (şi nu mai uiţi niciodată). Trebuie doar să ai încredere în Dumnezeu şi să încerci de fiecare dată când cazi. Ăsta e secretul meu.

M: Stiu ca inca sunteti la inceput, ati avut ceva contracte cu firme cunoscute la nivel national?

E: Da, am incheiat contracte cu firme din diverse obiecte de activitate, iar unele sunt foarte cunoscute la nivel national. Nu pot sa le mentionez acum si sper sa ma inteleaga toata lumea de ce nu o fac, insa in curand o sa avem un portofoliu public cu toate firmele/brandurile cu care am colaborat.

M: Am inteles ca lucrati foarte mult la implementarea de noi functii in platforma actuala. Imi poti spune ce aveti in plan?

E: Lucram intens pentru a ne imbunatati serviciile, si modul de utilizare al platformei. Se lucreaza aproape non-stop. Anul acesta avem in plan sa lansam versiunea beta a site-ului, care o sa fie o forma finala a conceptului adaugandu-se pe parcurs doar unele future-uri. Totodată, o să adăgăm segmente de publicitate noi pentru clienţii noştrii.

Momentan imbunatatim platforma pentru clienti (intens), implementam in curand o noua interfata la prima pagina si in panoul bloggerilor, adaugam noi filtre pentru bloguri si imbunatatim serviciul tehnic.

M: Dupa un de activitate aveti in mod cert o idee a serviciilor care au mers mai bine, ai putea sa faci pe scurt o comparatie a serviciilor pe care le oferiti in functie de preferintele clientilor?

E: Publicitatea de tip display prin intermediul blogurilor de nisa nu are cerere (aproape deloc). Achiziţionarea de link-uri contextuale şi link-uri in sidebar-urile blogurilor sunt căutate doar de unele companii care doresc optimizare rapidă şi ieftină. Cererea acestui serviciu este undeva la nivelul de satisfăcător. Advertorialele şi serviciile de web(re)design sunt cele mai căutate. Pe segmentul „advertoriale” cele mai căutate sunt de PR 1 (companii mici, bugete mici) şi PR 3 şi PR 4 (companii mari, bugete mari şi care cunosc valoarea unor servicii de calitate). Optimizarea prin advertoriale au o eficienţă 98% (părerea mea) . Serviciile de webdesign sunt căutate pentru firme ce doresc site de prezentare, preturile variind între câteva sute de euro. Proiectele complexe (magazine virtuale, site-uri de booking, etc) sunt mai putin cautate.

M: Am observat ca oferiti si un sistem de afiliere, care sunt avantaje pe care acesta la ofera?

E: Sistemul de afiliere este destinat tuturor bloggerilor din reţeaua eAdvertising. Concret: Bloggerul poate folosi uneltele de promovare pentru a aduce clienţi pe platforma noastră. Fiecare client înregistrat, devine afiliat permanent al bloggerilor şi de fiecare dată când acesta va începe o campanie nouă, bloggerul primeşte 10% din preţul campaniei lansate de client. Totodată, clientul are reducere la toate serviciile de 10% de fiecare datăcând foloseşte instrumentele noastre de promovare. Noi, fidelizăm clienţi şi bloggeri, câştigăm notorietate şi încredere.

M: Deci practic e un sistem cu „3 x Win”, clientul obtine reclama la un pret mic, bloggeri castiga iar voi aveti o mica parte din tot. Suna destul de bine, insa in realitate stim ca piata in .ro este destul de mica. Cam cat dureaza pana semnati contract cu un client? Sunt usor de convins sau foarte sceptici?

E: Majoritatea clienţilor care au folosit instrumentele noastre de promovare au venit ei la noi. Semnarea unui contract poate dura de la câteva ore până la câteva zile/săptămâni. Depinde de complexitatea campaniei şi de metodele de comunicare (telefon/email/in persoana).  La ultima categorie de comunicare, ne deplasăm pentru a sta la masa discuţilor şi acest lucru face semnarea unui contract mai dificilă. Clienţii nu sunt greu de convinşi şi nici sceptici în ceea ce priveşte serviciile noastre, deoarece există o transparenţă totală în tipul de business pe care îl promovăm. Majoritatea clienţilor revin cu campanii periodic, fiindcă respectăm toate cerinţele impuse şi oferim servicii de calitate.

M: Cam cate site-uri sunt inscrise in prezent in platforma voastra?

E: Peste 450 de site-uri/bloguri. De la PR 0 la PR 6.

M: Daca nu e confidential, poti preciza o suma estimativa rulata pana acum?

E: O să fiu mai rezervat în ceea ce priveşte sumele rulate, dar în cele 8 luni de activitate, prin firma au trecut câteva mii de euro.

M: Sunt sigur ca din partea voastra se face tot ceea ce va sta in putinta pentru ca sistemul sa mearga cat mai usor, insa marea problema este mentalitatea clientilor, a firmelor care cred ca n-au nevoie de reclama. Cum crezi ca putem schimba modul lor de gandire?

E: De multe ori aud expresii de genul: „de ce am nevoie să bag bani în publicitate şi să cheltuiesc bani, ba că cea mai bună publicitate este clientul mulţumit şi recomandările aduse de ei”. Eu le răspund: „A nu face reclamă pentru a economisi bani este ca şi cum ai încerca să opreşti ceasul să economiseşti timp”. O afacere moare fără publicitate. O afacere nu este o afacere dacă nu este promovată. Un exemplu de succes este ciocolata Milka, care până să apară în România, eu ştiam că Africana „is the best”. Câteva reclame bine gândite (aia cu marmota care învelea ciocolata în staniol e genială) şi promovare pe principalele televiziuni din România, şi Milka este o ciocolată iubită şi cumpărată de majoritatea. Mentalitatea pe care o au unii anteprenori se va schimba, odată cu venirea noii generaţii şi cu evoluţia tehnologiilor.

M: Sa speram ca in timp situatia o sa se imbunatateasca usor. Avem numai de castigat din publicitatea online. Doresti sa le trasmiti ceva cititorilor Digipedia?

E: Mulţumesc fiecărui cititor care a avut răbdarea să mă citească până la final. Un singur lucru vă rog: Uitaţi-mă, dar nu uitaţi ce am spus.

M: Sper sa ne mai auzim cat de curant, mi-a facut placere sa stam de vorba. Mult succes!

E: Mulţumesc încă odată. Cu stimă, Şotropa Eugen.

s-ar putea sa-ti placa