Acasa Diverse Cele mai interesante inovaţii în maşinile de formula 1 

Cele mai interesante inovaţii în maşinile de formula 1 

by Dragos Schiopu

Pasionaţii de maşini sunt la curent cu toate inovaţiile maşinilor de formula 1 şi visează în fiecare zi la cursele la care au fost sau urmează să fie spectatori. Pentru iubitorii acestui sport, este foarte important să cunoască specificaţiile fiecărui model de maşină, să îşi dea seama de capacităţile lor şi mai mult decât atât, cu fiecare ocazie să poată observa îndeaproape oricare dintre exemplarele autovehiculelor preţioase. 

Mâinile de formula 1 nu au întârziat niciodată să-şi surprindă fanii cu noi implementări care să aducă un plus când vine vorba de putere, aerodinamică sau aderentă. Din cele mai vechi timpuri în maşinile de formula 1, au existat inovaţii fabuloase ce au ajuns să fie folosite chiar şi în ziua de azi. Dacă eşti un adevărat împătimit al acestei competiţii, mai multe noutăţi despre formula 1 vezi pe stirisportive.ro.

Iată câteva dintre cele mai interesante inovaţii ale maşinilor de Formula 1!

1.Motorul în V

Motorul în V a fost introdus pentru prima oară în 1980 pe un model de Ferrari. Încă de atunci a fost testat şi pe alte vehicule performante printre care se numără şi Mercedes-AMG GT S sau Porche Panamera. 

Ceea ce diferenţiază acest motor de altele este faptul că are porturile îndreptate spre interior, spre linia centrală, turbocompresorul împărţind fiecare parte.

 Aceasta este o abordare interesantă, însă care poate crea diverse probleme, datorită structurii complicate a motorului, care se potriveşte numai la maşinile foarte scumpe. 

2. Suspensia activa 

Williams FW14B a lui Nigel Manell’s a fost un vehicul care a adus în atenţia publicului câteva inovaţii importante. Nu numai că Nigel a câştigat campionatul cu această maşină, dar a şi introdus una dinte cele mai populare tehnologii folosite până şi în zilele noaste: suspensia activă.

Chiar dacă existau şi alte companii care utilizaseră suspensia activa înainte, Williams a fost prima maşină pe circuit care a reuşit să dovedească cu adevărat rolul acestei specificaţii şi a impresionat prin capacităţile sale. 

3. Butoane pe volan 

În zilele noastre butoanele pe volan sunt foarte comune şi aproape fiecare maşină beneficiază de această specificaţie. Aceste butoane îi permit şoferului să controleze mai multe funcţii ale maşinii fără să îşi ia mâinile de pe volan.

Cu ajutorul butoanelor conducătorii auto pot să ajusteze farurile maşinii, să răspundă la diferite apeluri telefonice sau să schimbe volumul radioului. Volanul pentru formula 1 a inspirat producătorii de maşini din toată lumea, care au inclus această opţiune pe noile modele.

4. Oglinzi retrovizoare 

Toate maşinile moderne de azi sunt prevăzute cu oglinzi retrovizoare. Puţini ştiu însă că aceasta este o inovaţie apărută în secolul 20 când Ray Harroun a montat o astfel de oglindă pe partea din faţă a maşinii sale. Ideea lui Harrouns s-a dovedit a fi salvatoare pentru competiţia la care a participat şi la care a ieşit victorios.

O mare parte dintre specificaţiile maşinilor de azi, au fost inventate cu mult timp în urmă şi testate pe vehicule de F1. Şoferii sunt întotdeauna curioşi de cine au fost primele persoane care au reuşit să se gândească la asemenea idei inovative şi mai mult decât atât să le implementeze eficient pe maşinile lor. 

Istoria impresionantă a curselor de F1 este întotdeauna un subiect de interes pentru pasionaţii care îşi doresc să afle cât mai multe despre cum au decurs aceste competiţii cu secole în urmă, dar şi pentru oamenii interesaţi de abilităţile şoferilor profesionişti. 

Noutăţi despre formula 1 vezi pe stirisportive.ro

În ziua de azi cursele de F1 se desfăşoară anual şi reunesc cei mai pricepuţi pilori care concurează pentru marele titlu. Sute de mii de oameni urmăresc aceste competiţii şi se bucura de rezultatele impresionante ale sportivilor preferaţi. Pe site-ul stirisportive poti sa vezi si alte noutati despre formula 1.

s-ar putea sa-ti placa