Vestea anului 2014 a venit, desi a trecut ceva timp in care a fost liniste, bomba apare peste noapte si aflam ca Facebook a cumparat aplicatia WhatsApp, cel mai popular serviciu de mesagerie pentru telefoane mobile. La fel ca si in 2012 cand Facebook a cumparat aplicatia Instagram, cea mai moderna si celebra platforma sociala de fotografii online, adica pe principiul ce nu se poate depasi, se cumpara.
Facebook a platit pentru aplicatia WhatsApp 16 miliarde de dolari, adica 12 miliarde in actiuni Facebook, 4 miliarde de dolari cash si 3 miliarde in RSU, acesta din urma find Restricted Stock Units pentru a motiva angajatii WhatsApp, 55 la numar, sa ramana in companie, suma totala ce va urma sa fie tranzactionata urmand a fi defapt 19 miliarde de dolari. In momentul actual aplicatia se bucura de 400 milioane de utilizatori conectati, dar este intr-o crestere surprinzator de mare, adica doar in India, apar in medie, cate 1 milion de utilizatori noi pe luna, pe cand Facebook detine 1,2 miliarde de utilizatori in total.
Jan Koum este co-fondatorul WhatsApp si CEO-ul companiei si urmeaza sa intre in echipa de conducere a celor de la Facebook si asta pentru ca aplicatia isi doreste sa ajunga la pragul de 1 miliard de utilizatori conectati.
Tragand linie peste cele stiute, acum putem sa ne gandim un pic ce inseamna aceasta tranzactie:
– Facebook detine 400 de milioane de numere d etelefon, inclusiv din Rusia, unde reteaua de socializare nu se bucura de un succes atat de mare precum aplicatia WhatsApp;
– Microsoft a cumparat in 2011, Skype cu 8,5 miliarde de dolari, in conditiile in care aplicatia Skype avusese in anul anterior tranzactiei, incasari de 860 milioane si pierderi de 7 milioane de dolari. Ce-i drept Skype ofera mai multe functii decat WhatsApp, adica apeluri voce si video, dar e un jucator ce se incadreaza in acelasi segment.
In graficul de mai jos avem un grafic realizat de catre Forbes in care arata evolutia aplicatiei WhatsApp in cei 4 ani de existenta:
In luna aprilie a anului 2013, un studiu de piata arata ca SMS-ul a fost depasit de noile relatii de mesagerie. In 2012, modul de comunicare prin aplicatii de genul acesta au transmis aproximativ 19 miliarde de mesaje instantanee pe zi, in schimb operatorii GSM au atins doar o cifra de aproape 17,6 miliarde SMS-uri pe zi.
Conform studiilor, in anul 2014, retelele de mesagerie vor transmite zilnic aproximativ 50 miliarde de mesaje, in timp ce operatorii vor ajunge doar la 21 de miliarde de SMS-uri zilnic. ACeste cifre creaza probleme mari operatorilor ceea ce inseamna ca si acestia vor incepe sa se reorienteze pentru ca acestia pierd anual 23 miliarde de dolari din cauza concurentei care ofera serviciul de mesagerie gratuit.
Comentariile sunt inchise.