LG G4 va avea rezolutie 3K sau cel putin asa reiese dintr-o imagine postata de mylgphones. Informatia este cat se poate de rea, iar LG nu a invatat nimic din greseala pe care a facut-o cu LG G3. Sa pui un ecran cu rezolutie de 2880 x 1620 pixeli la un telefon este o exagerare, nu aduce nici un beneficiu, ba mai mult forteaza prea mult telefonul adica procesorul grafic. De suferit are si autonomia, deci durata de viata a bateriei, iar diferenta dintre 2K si 3K nu este reala. De ce densitate a pixelilor ai nevoie pentru o imagine clara? Ar fi cam 320 -400 ppi, nu 600 sau 800. LG se bucura de avansul pe care l-a prins, dar utilizatorii si-au dat seama ca un ecran 2K nu aduce nimic bun. Daca un display 2K este prea mult pentru 2015, atunci unul 3K este o exagerare, iar LG nu isi va continua ascensiunea prin implementarea unui astfel de ecran.
LG vrea sa impresioneze din nou, la fel cum a facut si anul trecut cu LG G3 cand a introdus pentru prima data un telefon cu o rezolutie 2K adica un terminal cu o rezolutie de 2560 x 1440 pixeli si 538 ppi. Calitatea imaginii de pe LG G3 este perfecta, nu este nevoie de o rezolutie mai mare, ochiul uman nemaiputand sa distinga pixelii la o astfel de densitate. Dar LG vrea mai mult, vrea sa fie in fata celorlalte companii din nou si astfel face o greseala imensa, adica pregateste un smartphone de top cu un ecran 3K avand o rezolutie de 2880 x 1620 pixeli.
Care sunt avantajele unui astfel de ecran? Doua cuvinte potrivite ar fi „niciun avantaj„. Ce ar putea sa aiba in plus o rezolutie atat de mare? Un numar mai mare de ppi? Si cu ce ar ajuta asta, daca ochiul uman nu poate sa perceapa o diferenta reala? Doar pentru a impresiona lumea?
Dezavantajele acestui ecran sunt numeroase. O sa le prezint pe rand.
- Un ecran 3K forteaza foarte mult GPU-ul din dotarea telefonului. Precum placile video de la calculatoare, si telefoanele mobile au un chipset grafic care permite o anumita rezolutie. Cu cat rezolutia este mai mare, cu atat procesorul grafic este utilizat mai mult. Daca rezolutia este prea mare, atunci este nevoie de un GPU mai puternic.
- Hardware-ul consuma mult bateria, deoarece hardware-ul compune telefonul, iar acesta este depozitat intr-o carcasa, iar cel mai mult consuma GPU-ul. Chipset-ul grafic nu este utilizat intens mereu, dar in momentul cand ne jucam ceva joculete 3D mai puternice acesta intervine si consuma destul de mult bateria. Cand avem o rezolutie atat de mare este necesar un chipset grafic mai puternic care consuma foarte mult bateria.
- Un consum mare presupune incarcari mai dese, iar acest lucru inseamna o durata mai mica de viata a bateriei. Fiecare acumulator rezista la anumite cicluri de incarcare, in general 500. Cu un consum puternic, bateria se va descarca rapid si asta inseamna o durata de viata mica pentru acel acumulator.
- Un hardware prea slab genereaza lag. LG G3 are parte de un lag destul de stresant. Daca LG face din nou aceasta greseala, LG G4 va avea si el lag in meniu.
- Un numar prea mare de ppi este nefolositor. De ce trebuie sa avem un ecran atat de performant, daca ochiul nostru nu vede nimic in plus? Doar pentru a impresiona prietenii? Dar oare ei vor mai fi impresionati cand telefonul se va misca destul de greu sau se va descarca la mijlocul zilei?
Cam atat ar fi de spus despre acest ecran. Nu ma asteptam ca LG sa lanseze un telefon cu ecran 2K. Sa fiu sincer eu chiar speram sa revina la Full HD, dar se pare ca au reusit sa ma dezamageasca daca se vor hotara sa implementeze acest ecran.