Acasa Diverse 10 Sfaturi pentru amenajarea biroului de acasă

10 Sfaturi pentru amenajarea biroului de acasă

by Dragos Schiopu

În principiu, conceptul de home office oferă multe avantaje – nu doar în circumstanțe excepționale cauzate de pandemie. O valoare adăugată a muncii de acasă: ziua de lucru poate fi organizată flexibil în termeni de timp și astfel poate fi adaptată situației personale. Întreaga echipă devine independentă de locație și poate lucra la proiecte de oriunde.

Însă, pentru a menține un grad de productivitate crescut, este necesar să nu te lași distras de alte aspecte. Pentru acest lucru, e nevoie să îți amenajezi un birou în care să îți concentrezi întreaga energie pe finalizarea taskurilor. Uite 10 sfaturi care să îți vină în ajutor. 

  1. Înainte de a cumpăra

Înainte de a cumpăra orice, ar trebui să fii atent la dimensiunea suprafeței de lucru și la cât spațiu ai nevoie. Folosești o stație de lucru cu două monitoare? Este important să existe spațiu suplimentar de stocare pe lângă tehnologie? Ar trebui să ții cont de toate acestea și să adaptezi în mod ideal spațiul pe care vrei să îl aloci pentru birou.

Și urmează regulile ergonomice. Pentru a minimiza daunele cauzate corpului pentru ore lungi de ședere, respectă regulile ergonomice. Configurează spațiul de lucru de acasă în așa fel încât spatele și gâtul să fie drepte și brațele paralele cu podeaua. 

  1. Alege un birou potrivit

Laptopurile sunt practice în sensul că pot fi amplasate oriunde și poți lucra cu ele din mers. Cu toate acestea, dacă îți dorești să lucrezi de acasă pentru o perioadă mai lungă de timp sau în zile obișnuite, un colț de birou cu biroul potrivit are sens.

Aspectul potrivit pentru a te face să te simți bine ar trebui să fie combinat cu proprietăți practice. În funcție de domeniul de activitate, un birou reglabil pe înălțime este deosebit de potrivit. Poate fi adaptat la diferite situații.  

  1. Investește într-un fotoliu confortabil

Un scaun confortabil este inima unui birou productiv de acasă. Îți vei petrece aproape jumătate din zi cu el. Investiția într-unul bun va face o diferență notabilă în viața profesională.

Pentru a găsi scaunul ideal, acordă atenție sprijinului pentru spate, lombar și braț. Ia în considerare, de asemenea, opțiunile materiale și garanțiile oferite, dacă există.

  1. Utilizarea unui al doilea monitor

Un al doilea monitor este extrem de util pentru a crește productivitatea. Un ecran suplimentar ușurează atât de multe sarcini – codificare, proiectare, scriere și cercetare. De asemenea, face multitasking-ul mai accesibil. Dacă nu îți place să jonglezi cu tab-urile, un al doilea monitor ar trebui să fie în partea de sus a listei de dorințe. Pentru cele mai bune rezultate, cumpără același model ca și cel actual.

  1. Nu uita de tastatură

Accesoriile sunt adesea ignorate pentru echipamente mai mari. Cu toate acestea, ele joacă un rol crucial în îmbunătățirea productivității și a confortului. Pentru tastaturi, încearcă tastaturi mecanice. Acestea au taste mecanice, care dau o mulțime de feedback. Deși pot fi zgomotoase, oferă un confort de tastare de neegalat. Scriitorii și programatorii le vor iubi în special. 

  1. Sau de mouse

Pentru mouse, alege ceva mai mare care să se potrivească confortabil mâinii tale. Mouse-ul de gaming este deosebit de confortabil și precis, deși tinde să fie mai scump. Evită mouse-ul mic de călătorie – este incomod pentru utilizare prelungită.

  1. Ia în considerare cumpărarea unui birou în picioare

Există un număr tot mai mare de cercetări care arată că a sta pe scaun pentru perioade lungi de timp este rău pentru sănătatea ta. Aceasta explică de ce noua generație de lucrători adoptă birourile în picioare. Un birou în picioare este exact ceea ce crezi: un birou mare unde lucrezi în timp ce stai în picioare.

Cele mai multe dintre aceste mese sunt reglabile în înălțime (adică poți coborî/ridica înălțimea după cum este necesar). Unele versiuni mai scumpe pot fi, de asemenea, transformate în birouri tradiționale.

Un birou în picioare nu îți va transforma în mod magic sănătatea, dar va îmbunătăți productivitatea, concentrarea și sănătatea inimii.

  1. Adăugă câteva plante verzi

Câteva plante verzi nu numai că vor adăuga o notă de culoare spațiului tău de birou, dar vor crește și fericirea și vor reduce stresul. De fapt, chiar și câteva plante pot crește productivitatea cu până la 15%, potrivit unui studiu.

  1. Managementul firelor și cablurilor

Nu ți-ai dori cu adevărat să lucrezi într-un birou care este acoperit de cabluri și fire. Gestionarea de bază a cablurilor va contribui în mare măsură la îmbunătățirea esteticii biroului tău.

De asemenea, este și destul de eficient din punct de vedere al costurilor – ai nevoie doar de câteva cleme pentru a gestiona dezordinea. 

  1. Asigură-te că ai internet de mare viteză

Dacă serviciul este slab, ia în considerare cumpărarea unui router Wi-Fi mai performant înainte de a configura un birou acasă.

Este ușor să fii distras atunci când conexiunea lentă la internet îți perturbă fluxul de lucru tot timpul. Pentru o mai bună putere a semnalului Wi-Fi, plasează routerul la înălțime de sol și în mijlocul casei. 

Dacă poți amenaja doar un mic birou în apartamentul sau casa ta, atunci rafturile de perete te pot ajuta și oferă mult spațiu de depozitare.

s-ar putea sa-ti placa