Acasa Tehnologie Vezi cartea ce foloseste recunoasterea faciala pentru a decide daca meriti sa o citesti

Vezi cartea ce foloseste recunoasterea faciala pentru a decide daca meriti sa o citesti

by Dragos Schiopu

Un proverb spune ca nu ar trebui sa judecam cartea dupa coperta. Cum ar fi insa daca o carte ne-ar judeca pe noi prin coperta ei si ar decide astfel daca sa se deschida si sa ne lase sa o citim sau sa ramana inchisa?

carte judecata coperta

Ei bine, nu mai trebuie sa ne intrebam cum ar fi acest lucru, pentru ca el deja este posibil cu ajutorul lui Thijs Biersteker, un artist olandez. Acesta a creat cartea care foloseste recunoasterea faciala pentru a decide daca meriti sau nu sa o citesti. Asa cum este demonstrat si in videoclipul de mai jos, cartea iti scaneaza chipul pentru a-ti identifica starea emotionala. Daca descopera ca esti foarte entuziasmant sau, dimpotriva, intristat, aceasta se va autobloca impiedicandu-te sa o citesti pentru ca starea ta mentala este nepotrivita pentru a o intelege corespunzator.

Nici o expresie care denota scepticism nu te va ajuta prea mult. Doar atunci cand reusesti sa exprimi si sa mentii o expresie faciala serioasa de om hotarat sa citeasca si sa se concentreze pe continut, cartea isi va da acordul si va trimite un semnal catre o baza de date din care se va permite accesul la continutul cartii.

Aceasta contine materiale de design premiate dar si publicitate din anul 2014. Olandezul a declarat pentru Yahoo Tech ca ceea se regaseste in carte a fost deja judecat si premiat de un juriu international asa ca celorlalti nu le ramane decat sa acceseze continutul fara a-l si judeca.

„Judecata nu ar trebui sa se regaseasca printre motivele pentru care accesezi o carte sau un continut nou, iar daca asta este motivul pentru care o faci atunci probabil ca nu meriti sa citesti lucrarea respectiva” a spus Biersteker pe blogul acestui proiect.

cartea coperta 2

Prototipul va fi expus la agentia de publicitate Art Directors Club Netherlands din Amsterdam cu ocazia unui eveniment si desi producatorul nu are de gand sa il comercializeze, ne sfatuieste sa luam in considerare renuntarea la prejudecati atunci cand intram in contact cu o literatura mai putin familiara.

s-ar putea sa-ti placa