Compania Philips testeaza chiar acum un sistem foarte inteligent de iluminare in supermarket-urile mari si foarte mari, dar nu este neaparat doar pentru acestea, se poate aplica chiar si pentru micii comercianti. Acest sistem ne va putea ajuta sa gasim alimente pe baza locatiei noastre in magazin.
Acest sistem bazat in mare parte prin LED-uri va putea fi utilizat de catre comercianti in cel mai scurt timp posibi, se pare ca acesta va utiliza date pe baza locatiei clientului si acesta va primi mai multe indicatii prin intermediul unei aplicatii dezvoltate pe smartphone.
In afara de a ajuta utilizatorii sa gaseasca alimentele pe care acestia le cauta, sistemul poate fi, de asemenea, folosit si pentru a trimite oferte promotionale cumparatorilor, toate aceste notificari fiind foarte relevante datorita locatiei pe care clientul o are in magazin, asa ca, din spusele celor de la Philips, cumparatorii vor fi mult mai receptivi cu privire la aceste promotii.
Prin integrarea acestui serviciu in spatiul comercial, Philips a dorit sa evidentieze un lucru, acestia nu vor trebui sa investeasca foarte mult in infrastructura. Sistemul utilizeaza corpuri de iluminat care formeaza o retea foarte densa, aceasta actioneaza foarte mult ca o retea de pozitionare.
Philips prin acest sistem mai doresc sa mai puna in practica inca un lucru, ei doresc mai ales sa ajute companiile intr-un sens cat se poate de pozitiv, adica acestia doresc sa adune cat mai multe informatii despre clientii lor, in acest fel companiile putand sa se indrepte si mai mult catre clientii lor. Nu trebuie sa ne gandim la acest lucru ca la o noua modalitate de spionaj, vom fi monitorizati din punct de vedere al locatiei, se vor realiza statistici cu privire la locul unde clientii petrec cel mai mult timp, etc.
Philips in prezent testeaza acest sistem in mai multe spatii comerciale, ramane de vazut daca va trece si de acest stadiu de beta.