eMag: Vanzarile vor creste spectaculos pe segmentul wearables

Ceasurile inteligente si bratarile de fitness sunt preferatele clientilor care mai cumpara, printre altele gadgeturi Smart Home- alarme si senzori cu infrarosu, yale electromagnetice, prize inteligente.

Anul trecut, romanii au cumparat de la eMag peste 14 000 de smartwatch-uri si bratari de fitness, ceea ce inseamna o crestere cu 300 de procente a vanzarilor fata de anul precedent. Specialistii in marketing estimeaza ca, in acest ritm, in acest an numarul se va dubla si va atinge pragul de 30 000 de produse de acest fel vandute. La fel de important este ca gadget-urile vandute prin intermediul eMag reprezinta 40% din numarul total de unitati vandute la nivel national. Intreaga piata de wearables din Romania a insemnat peste 35 000 de smartwatch-uri si bratari de fitness vandute anul trecut, iar in 2016 se estimeaza ca vor fi cumparate 75 000 de astfel de gadget-uri.

Ceasurile inteligente au reprezentat 75% din total. Dezvoltarea Smart Home si Internet of Things  reprezinta un factor de crestere a consumului de pe telefoanele mobila si a cererii pe segmentul smartwatch. Piata accesoriilor este si ea influentata de acesti factori, asa ca in perioada urmatoare clientii vor beneficia de o gama mai larga de wearables dar si de accesorii speciale prin intermediul eMag si eMag Marketplace.

Top wearables

 

Cel mai bine vandut gadget smart este ceasul Samsung Gear S (model Super Amoled, memorie internă de 4GB, conectivitate 3G, de culoare neagră). Pe locul doi este Samsung Galaxy Gear Fit (modelul de culoare neagra), „podiumul” fiind completat de Motorola Moto 360 (modelul de culoare gri). Urmeaza Fitbit Charge HR (modelul de culoare neagra, cu autonomie de 5 zile).

In afara de ceasurile inteligente si bratarile de fitness, clientii au mai cumparat periferice PC, telefoane mobile si electrcasnice mari si mici. Valoarea medie de achizitie pe segmentul de smarwatch si bratari fitness a fost, anul trecut, de 550 de lei. cei mai multi dintre cei care au cumparat smartwatch si bratari sunt barbati, adica 83%. Majoritatea, 74% au varste cuprinse intre 25 si 44 de ani. Specialistii spun ca anul acesta modelele vor di diversificate, iar culoarea dispozitivelor purtabile va fi si ea schimbata pentru a fi pe placul femeilor.

Cele mai mari vanzari au fost realizate in lunile decembrie, februarie si martie, dar si de Black Friday. Gadget-urile sunt folosite pentru fashion, monitorizarea sanatatii si sport.

Dispozitive Smart Home

Senzorii cu infrarosu, senzorii de miscare, yalele electromagnetice si prizele inteligente au fost in topul preferintelor cumparatorilor, iar pentru acest an specialistii estimeaza o crestere importanta a vanzarilor pe acest segment. Topul gadget-urilor este dominat clar de alarme si accesorii – 60% dintre comenzile inregistrate anul trecut, urmate de camerele de supraveghere-22% si de senzorii si modulele Smart Home-18%.

Cei mai multi dintre cumparatori sunt barbati, 73% dintre acestia avand varste cuprinse intre 25 si 44 de ani. Ei au ales aceste produse pentru siguranta si controlul de la distanta al anumitor aparate din casa.

Infografic-eMAG_wearables

  1. Nu vor creste, deoarece romanii si-au luat teapa deja anul trecut, si-au dat seama ca nu sunt de folos la nimic.

Comments are closed.