2005 este anul în care platforma arhicunoscută Youtube a luat naștere. La vremea respectivă, nimeni nu și-ar fi imaginat ce evoluție și ce impact social va avea acest nou concept.
La ora actuală, orice om cu timp, originalitate și echipament decent poate transforma crearea de conținut video într-un job cu normă întreagă. Asta este pe de-o parte o veste bună, pentru că oferă șanse egale tuturor doritorilor, dar și o veste mai puțin bună, pentru că înseamnă că trebuie să depui un efort mai mare pentru a ieși în evidență.
În cazul în care ești tentat de cariera de Youtuber, iată câteva lucruri pe care le poți lua în considerare înainte de a porni în această călătorie.
De ce vrei s-o faci?
Este adevărat, această meserie se poate transforma într-una foarte profitabilă, împreună cu oportunități de călătorii, contacte interesante și experiențe unice. Însă, de la crearea contului și până la primele sute de mii de abonați, drumul este lung.
Cel mai important lucru pe care îl poți face, înainte de orice, este să găsești o motivație care nu are legătură cu banii. Fie că ești pasionat de crearea unui conținut video, că ai un mesaj de împărtășit sau că pur și simplu vrei să te distrezi, ai nevoie de ceva care să te “împingă de la spate” în primul an de activitate.
Care este audiența la care aspiri?
Ca în orice strategie de marketing este foarte important să înțelegi care vor fi persoanele care de vor uita la conținutul tău. Este esențial să fii sincer cu tine și să înțelegi ce poți să oferi pe termen lung, într-o frecvență constantă.
După ce ”testezi apele” și îți dai seama ce fel de conținut ți se potrivește, este de preferat să continui în aceeași arie – altfel oamenii vor fi dezamăgiți și se vor dezabona.
Cât poți să te dedici?
Mulți oameni consideră că dacă decizi că vrei să urmezi o carieră în acest domeniu, este nevoie să îți aloci tot timpul și toate resursele. Nimic mai greșit! Este posibil ca, în timp, să alegi să faci asta full-time, însă până atunci o poți vedea că pe un proiect sau un hobby.
De exemplu, faimosul jucător român de poker, Daniel Negreanu, deține un canal de Youtube cu aproape 300.000 de abonați. Deși activitatea lui principală este de jucător și antrenor, își alocă doar o parte din timp pentru a investi și în această pasiune.
Fii prezent peste tot
Spre deosebire de TV sau radio, Youtube-ul oferă fanilor posibilitatea să interacționeze direct cu idolii lor. Prin urmare, atașamentul lor față de persoanele de pe acest site este mai mare decât cel față de staruri de cinema sau sportivi profesioniști.
Pentru a te asigura că menții această relație cu abonații tăi este important să fii prezent pe cele mai populare rețele de socializare din România. Astfel, cei care te caută pentru a afla mai multe despre tine, te pot găsi ușor și pot crea o conexiune cu tine.
Colaborează cu cei mai pricepuți
O tactică foarte des întâlnită și foarte eficientă este să colaborezi cu alți Youtuberi din zona ta, care sunt mai avansați decât tine în acest proces.
Poți face asta prin a-i contacta direct și a le propune o oferă de colaborare. Prin faptul că apari pe canalele lor, îți creezi un nivel mai înalt de popularitate și te faci cunoscut în domeniul tău de activitate. Ai grijă totuși, să te limitezi la oameni cu care chiar te înțelegi și care au interese comune cu tine – fanii pot observa atunci când relația dintre voi este falsă!
Ai grijă de tine
Domeniul acesta este foarte entuziasmant, creativ și nou, însă nu trebuie să uităm că este de muncă. Dacă investești foarte multă energie pe o perioadă lungă de timp, e posibil să experimentezi fenomenul “burnout”, la fel cum au făcut-o mulți alții.
Prin urmare, ai grijă cum îți dedici timpul, fii conștient de nevoile tale personale, menține relațiile cu familia și prietenii și învață să iei pauze atunci când simți că este cazul.