Acasa Tehnologie Marcile tech si consumatorii lor

Marcile tech si consumatorii lor

by Dragos Schiopu

bec

Intr-una din  comediile nominalizate anul acesta la premiile Oscar, „This is 40” , o familie americana hotaraste sa adopte un stil de viata sanatos. Asadar, in afara de schimbarile din alimentatie, parintii hotarasc sa renunte la tehnologie si una din primele sacrificate este conexiunea Wi Fi. Replica: „De maine nu mai ai voie sa folosesti: IPhone, IPad, Ipod Touch, I Tunes” este intampinata de fiica adolescenta cu proteste vehemente. Evident ca eroica hotarare dureaza numai cateva zile, dupa care familia isi reia viata obisnuita, cu tehnologia ei cu tot.

In mod cert aceeasi este situatia daca ne transferam in Romania, unde copiii nu mai ies la joaca cu mingea, ci joaca fotbal din casa de pe computer sau playstation.  Ca suntem dependenti de tehnologie, acesta este un lucru deja demonstrat. Care sunt brandurile care ne atrag si de ce, aceasta este  o intrebare interesanta la care tocmai am primit un raspuns de la una din publicatiile de pe piata.

Revista BIZ face in numarul 245, in colaborare cu Unlock Market Research un top 25 al celor mai iubite branduri de tehnologie. Preambulul acestui articol, pe care il puteti gasi pe site-ul numitei reviste: http://www.revistabiz.ro/, pune in discutie influenta tehnologiei asupra vietii de toate zilele a noastra, consumatorilor, facand o observatie interesante ( mai multe, de fapt, dar nu vreau sa va stric placerea lecturii).

“Consumatorul face un adevarat pitch in alegerea unui produs, incercand sa imbine aceste doua componente importante pentru el: o marca ce imi ofera ceea ce am nevoie la un pret bun versus marca pe care mi-o doresc si o admir. Se da o batalie interioara, de cele mai multe ori ratiunea fiind cea care castiga””, spune reprezentantul Unlock Market Research , firma de cercetare de piata partenera BIZ in acest proiect.

Vazand comportamentul (previzibil de altfel)  al consumatorului, de a lua in considerare ca si criteriu de cumparare pretul, marile companii producatoare de tehnologie au avut de ales intre a vinde elitist si a reduce costurile. Chiar acum cateva zile vorbeam, intr-un articol anterior, despre decizia Samsung de a scoate pe piata un Samsung Galaxy S4 mini pentru cei care nu sunt interesati neaparat de modelul de top, inclusiv din punctul de vedere al pretului. Si da, Samsung este, alaturi de Sony, HP, Philips, LG, Nokia, printre fruntasele in topul BIZ.

Optiunea de reducere a costurilor pentru a raspandi tehnologie nu este noua, a fost experimentata pentru prima data de Edison si a dus la introducerea iluminatului electric la nivel mondial. Povestea este prea frumoasa pentru a nu fi relatata:  semnand cu societatea de iluminat electric din New York contractul, genialul inventator se obliga sa vanda acesteia becurile fabricate de el cu pretul de 40 de centi bucata, timp de 17 ani, cand pe el un bec il costa aproape un dolar. Uluit, presedintele societatii ii facu o vizita ca sa-l puna pe calea unei adevarate si sanatoase comercializari. Discursul pe care Edison i l-a tinut atunci zambind, merita sa figureze in toate manualele de marketing din lume: lumina electrica trebuie sa patrunda in cociobe si in palate cu aceiasi usurinta. Daca vindem becul electric cu doi dolari, numarul cumparatorilor va fi foarte restrans si va creste foarte incet sau nu va creste deloc. La un pret foarte scazut, toti locuitorii pamantului pot deveni clientii nostri. Si, pe masura ce productia va creste, vor scadea si cheltuielile de productie ale becului electric.

Dupa 5 ani, Edison castiga milioane de dolari in fiecare an numai din vanzari.

 

s-ar putea sa-ti placa