Acasa Diverse Airwheel, un mijloc de transport al viitorului

Airwheel, un mijloc de transport al viitorului

by Dragos Schiopu

Probabil o sa credeti ca titlul suna cam pompos, dar eu chiar cred ca in viitor astfel de „jucarii” isi vor face tot mai des aparitia in viata noastra de zi cu zi si le vom folosi pentru deplasarea mai rapida intre diverse locatii. Si aici nu ma gandesc doar la Airwheel (care are deja mai multe produse pe piata), ci si la skate-uri sau miniscutere/minibiciclete electrice. Pentru ca e bine sa existe diversitate si fiecare sa aleaga ce anume i se potriveste.

Zilele trecute am avut ocazia sa testam un Airwheel X3 si sa vedem cum se comporta in mediul urban, pe strazile si trotuarele orasului, care uneori nu sunt de cea mai buna calitate.

Desi se comporta foarte bine, iar dupa ce inveti sa mergi cu el, lucrurile devin mult mai stabile, am remarcat sensibilitatea lui la micile denivelari din asfalt. Parca fiecare drum pe care am mers avea cate o bucata de drum reasfaltata, pe care trebuia sa o traversam cu mare grija. Pe pista de biciclete insa nu am intalnit mari probleme.

Autonomia si distanta parcursa de acest device este influentata si de factorii externi, precum temperatura, greutatea conducatorului si mediul in care se deplaseaza. Noi am testat-o in conditii destul de grele, temperatura scazuta, cateva pante de peste 10 grade. Urca pana de maxim 15 grade, sau chiar 18, in conditiile in care conducatorul are sub 60 kg.

Avand in vedere greutatea, dar si pantele pe care a trebuit sa le urce, putem spune ca s-a descurcat destul de bine. Am reusit sa parcurgem, cu o singura incarcare, o distanta de 4,71 km, la o greutate de 105-110 kg, intr-un timp de 33 de minute, cu 2 pauze cumuland in total 2:24 de minute, pentru ca experienta ne-a demonstrat ca nu ne tin picioarele, cat tin bateriile monociclului electric. Viteza medie de deplasare a fost de 8,4 km/h, dar am avut si momente in care am atins 25,2 km/h. Aici cred ca rezultatele au fost influentate si de anumite zone cu mici denivelari, in care a trebuit sa mergem cu o viteza redusa, cat si faptul ca dupa o cazatura zdravana din neatentie, de acum o saptamana, ne-a facut sa fim mai prudenti si sa reducem viteza in momentul in care cateva beep-uri scurte ne anuntau ca am depasit viteza de 12km/h.

Mai jos puteti vedea cateva grafice cu datele din Runtastic:

 

Chiar daca am fost foarte incantati de Airwheel X3, nu putem sa nu remarcam si cateva neajunsuri sau mici nemultumiri, care sunt sigur ca se vor rezolva in versiunile viitoare. Primul lucru care ne-a creat o oarecare senzatie de disconfort a fost greutatea produsului. Are aproape 10 kg si nu e tocmai simplu de carat cu tine peste tot. Aici nu vad o imbunatatire a situatiei prea curand din cauza bateriilor, daca vor aparea alte posibilitati de stocare a energiei electrice, atunci cu siguranta ca va exista o noua revolutie tehnologica, atat pe piata acestor jucarii, cat si pe piata auto (ma refer la masinile electrice, bineinteles).

Un al doilea neajuns a fost legat de viteza, care desi parea imensa la primele lectii in care invatam sa mergem cu ea, a devenit parca tot mai neinsemnata pe parcurs. Adica, dupa ce incepi sa crezi ca ai controlul, incepi sa iti doresti sa mearga mai repede. Din pacate, o viteza mai mare ar creste probabil si riscurile de accidentare, dar in cazul altor dispozitive mai stabile, gen wheelman, ar putea creste substantial.

Si cel de-al treilea neajuns a fost legat de modul de franare. Daca iti iese un copil in fata (mai ales ca e foarte silentioasa), nu prea ai cum sa franezi, ca la bicicleta sau la alte jucarii care dispun de mai multe roti. Asta cred ca va fi cel mai mare dezavantaj in fata skate-urilor electrice sau a altor jucarii de genul asta.

Cum ne imaginam noi viitorul acestor instrumente de deplasare urbana? Ei bine, ne permitem sa visam si sa va prezentam un produs care exista in realitate, dar care nu dispune de motorizare, si pe care speram sa-l vedem peste 5-10 ani dotat cu un motor electric si baterii, fara ca aceasta sa ii influenteze foarte mult greutatea si designul pe care il are acum:

dispozitiv_electric_de_deplasare_urbana_concept

Revenind la titlu, cred ca aceste „jucarii” (ca nici nu stim cum sa le numim altfel) vor prinde tot mai bine in viitor, de exemplu pe site-ul oficial din UK am vazut printre modele o alta jucarie care nu este inca disponibila in Romania si care pare foarte interesanta – AirBoard.

AirWheel-modele

De asemenea, pe langa toate acestea, modelele de wheelman care erau pana acum doar bazate pe combustibil au mai nou si varianta electrica, ceea ce le face mult mai atractive; nu putem sa ne pronuntam prea bine despre ele pana nu ajungem sa le testam.

s-ar putea sa-ti placa

Comentariile sunt inchise.