Atunci cand mergi la cumparaturi intr-un supermarket, te astepti sa fie coada la casa si eventual, sa fie doar cateva case care sa functioneze, lucru care te va indispune intr-o oarecare masura. Si atunci, ce poate fi mai usor decat sa ai la indemana o aplicatie care sa iti usureze efortul? La clienti s-a gandit si firma de comert cu amanuntul, Kaufland, care activeaza pe piata din Romania din anul 2005. Cel mai mare lant de hipermarket-uri, Kaufland, este urmat de Carrefour si Metro, fiind astfel incadrat dupa valoarea vanzarilor.
Kaufland s-a gandit sa faciliteze eforturile clientilor sai prin lansarea unei aplicatii utile, aplicatie prin care un utilizator isi poate achita produsele cu ajutorul smartphone-ului sau. Tehnologia inovativa este adusa de Kaufland in magazinul din Bucuresti, de pe strada Barbu Vacarescu, dorind sa scurteze timpul de asteptare la casele de marcat. Prin aceasta aplicatie, codurile de bare ale produselor sunt scanate si apoi puse in cos. Scan & Pay, caci acesta este numele aplicatiei lansate de catre Kaufland, poate fi descarcata gratuit de pe platforme iOS si Android.
Cum functioneaza Scan & Pay? Procesul este unul facil. Prima data te conectezi la reteaua Wi-Fi a magazinului, scanezi codul de bare al produselor pe care le-ai cumparat – aplicatia va detecta automat pretul produsului; dupa ce ai finalizat cumparaturile, te duci la casa de marcat speciala si aplicatia va emite un cod QR care va fi scanat de catre casa, pentru plata. Prin sistemul pe baza caruia Scan & Pay functioneaza, aceasta salveaza si un istoric al cumparaturilor pe care le faci in magazin.
Initiativa, in acest sens, pare o idee destul de buna, desi viteza cu care iti scanezi tu produsele nu se poate compara cu viteza cu care un casier efectueaza aceasta operatiune, casierul fiind mai rapid. Proiectul acesta lansat de Kaufland poate fi, in acelasi timp, si un experiment prin care sa vada cat de mult o astfel de aplicatie poate fi folosita de catre clientii magazinului, dar in acelasi timp este si o asa zisa achizitie online, intrucat cumparatorul poate sa vada de dinainte ce suma are de achitat, pana sa ajunga la casa de marcat. Cumparaturile online sunt imbinate cu cele offline si cum am mai zis, este o initiativa de laudat, mai ales ca romanii care utilizeaza internetul prefera sa vada inainte produsele, pana sa le achizitioneze si daca se intampla asta, sa le returneze.