Atacul terorist de pe 7 ianuarie a facut ca popularitatea publicatiei franceze sa creasca foarte mult, astfel cele 5 milioane de exemplare ale revistei Charlie Hebdo, editia de ianuarie, au fost epuizate in cateva minute.
Astfel „Editia supravietuitorilor” atacului terorist asupra Charlie Hebdo a fost lansata si sub forma unei aplicatii pe smartphone, disponibila pentru iOS si Windows Phone.
Conform ziarului belgian, Le Soir, si viitoarele editii vor putea fi downloadate prin aplicatie. Desi revista este tradusa in engleza, spaniola si araba, aplicatia ofera momentan numai versiunea in franceza.
Charlie Hebdo ar putea obtine venituri de peste 10 milioane de euro din vanzari, abonamente, donatii si finantari publice, o veritabila „mana cereasca” pentru micuta revista pariziana care, la sfarsitul lunii decembrie, intampina dificultati in a-si plati angajatii. Cele 5 milioane de exemplare, vandute cu 3 euro bucata, ale numarului de miercuri din Charlie Hebdo, epuizate integral au adus, conform AFP, profituri de aproximativ 8 milioane de euro.
In noiembrie 2014, saptamanalul Charlie Hebdo, ale carui vanzari de 28.000 de exemplare pe saptamana nu erau suficiente pentru a asigura plata integrala a angajatilor, a lansat un apel catre cititori, cerandu-le sa faca donatii, pentru ca revista sa poata sa supravietuiasca.
Atacul terorist comis pe 7 ianuarie la sediul revistei de satira Charlie Hebdo a avut drept consecinta 12 morti si 11 raniti. Printre victime se numara directorul publicatiei, Stéphane Charbonnier (Charb), si alti trei cunoscuti caricaturisti – Jean Cabut (Cabu), Bernard Verlhac (Tignous) si Georges Wolinski (Wolinski). Atacul a fost revendicat si de reteaua terorista sunnita Stat Islamic in Irak si Siria si de organizatia Al-Qaida in Peninsula Arabia. Revista satirica Charlie Hebdo s-a remarcat de-a lungul timpului prin ironizarea profetului Mahomed si a altor elemente religioase, in principal islamice, publicatia primind, ca reactie, o serie de amenintari teroriste.
Din pacate pentru victime, amenintarile s-au si concretizat, iar popularitatea brusca si banoasa vine dupa ce redactia a pierdut trei caricaturisti foarte buni.
Speram ca aplicatia Charlie Hebdo va fi disponibila si pe smartphone-uri cu sistem de operare Android, cat mai curand.
Desi, de obicei, la Apple sunt necesare circa zece zile pentru a studia o aplicatie in vederea publicarii, aplicatia „Je Suis Charlie”, care sustine campania cu acelasi nume, a primit aprobarea in doar o ora.