CAPTCHA reprezintă o metodă de a determina dacă un vizitator pe blog este om sau nu. Denumirea provine de la Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart și a fost aleasă în 2000 de un grup de cercetători de la Universitatea Carnegie Mellon și de la IBM.
Cea mai răspândită formă de CAPTCHA se prezintă sub forma unei imagini care conține litere deformate sau ilizibile parțial. Google oferă un serviciu automat de CAPTCHA numit reCAPTCHA, care este des utilizat pentru a proteja diferite formulare online sau formulare de comentarii pe blog-uri.
Deoarece roboțeii care publică automat comentarii pe site-uri (care fac spam) au devenit din ce în ce mai inteligenți și au început să recunoască cele 2 cuvinte buclucașe, aceste 2 cuvinte au devenit mai greu de citit. Din ce în ce mai greu. Și astfel se pierd și din vizitatorii care doresc să lase un comentariu și sunt enervați de cele 2 cuvinte care nu se lasă descoperite cu ușurință.
Soluția? NuCaptcha! De ce NuCaptha? Pentru că NuCaptcha e diferit de clasicele CAPTCHA. Acesta afișează o animație, în care sunt 3-4 caractere în mișcare, evidențiate printr-o altă culoare. Atât. Fără cuvinte complicate, greu de citit. Dacă tot nu v-am convins, mai jos avem un demo.
Pentru WordPress există deja un plugin pentru NuCaptcha aici. Mai jos pagina de setări a plugin-ului din WordPress.
Trebuie să menționez că NuCaptcha este gratis, pentru un număr de sub 25.000 request-uri pe lună. Pentru site-urile cu trafic mai mare, există alte pachete de servicii, cu mai multe facilități. Există și un pachet de servicii care include soluții de advertising în codul NuCaptcha, astfel se pot câștiga și bani cu ajutorul NuCaptcha.