Acasa Diverse Ce inseamna un comunicat de presa si cand este util?

Ce inseamna un comunicat de presa si cand este util?

by Dragos Schiopu

Comunicatul de presă este o soluţie flexibilă prin care te poţi promova în online. De obicei comunicatul de presă atrage numeroşi clienţi, în funcţie de canalele unde este propagat. Tot acesta reprezintă una dintre cele mai bune soluţii pentru a urca în motoarele de căutare Google (promovare SEO). 

Webmasterii îl contrazic pe Matt Cutts care a afirmat că din punct de vedere SEO, comunicatele de presa nu aduc nicio îmbunătăţire. În opinia experţilor comunicatele de presă reprezintă o metodă eficientă de promovare, dar de care nu trebuie să se abuzeze. 

Cea mai mare deosebire dintre o postare pe blog şi  un comunicat de presă este modul de redactare. O postare pe blog poate fi scrisă după preferinţele autorului, într-un stil informal. Opus acesteia, un comunicat de presă este redactat formal, iar autorul foloseşte cât mai puţini termeni de specialitate. 

Cum te poate ajuta comunicatul de presă să urci în topul rezultatelor Google? 

În prezent, SEO nu mai presupune inserarea a cât mai multe link-uri în textul tău. Google, prin noii săi algoritmi se bazează mai mult pe conţinutul de calitate şi oferă întâietate acestuia. Dacă înainte oamenii îşi înscriau site-ul într-o mulţime de directoare web, astăzi aceștia optează pentru înscrierea pe site-uri care susţin comunicatele de presă. 

Cum scrii un comunicat de presă reuşit? 

Scopul unui comunicat de presă este de a informa publicul în legătură cu un anumit produs sau serviciu. Acesta seamănă foarte mult cu o ştire, însă există şi mici diferenţe. Comunicatul de presă oferă descrieri detaliate despre produsele pe care le promovează, pe când ştirea este redactată obiectiv. Pentru a scrie un comunicat de presă de calitate trebuie să respecţi modul de scriere specific şi să oferi informaţii concrete şi detaliate despre produsul tău, în mod gratuit. 

Pasii pe care trebuie sa ii parcurgi in redactarea unui comunicat de presa

În primul rând, înainte să începi să redactezi conţinutul comunicatului de presă trebuie să alegi un titlu sugestiv. Ideal ar fi ca titlul să conţină şi câteva cuvinte cheie, care să nu afecteze însă ideea principală.

Ulterior poţi începe să scrii o introducere potrivită care să poată influenţa rata de citire. Există multe site-uri care afişează vizitatorilor un rezumat al fiecărui comunicat de presă, pentru ca fiecare cititor să decidă dacă îşi doreşte sau nu să-l acceseze. În cazul în care lead-ul nu captează atenţia vizitatorilor, comunicatul nu va ajunge la aşa de multe persoane. 

Urmează cea mai importantă parte a comunicatului de presă, conţinutul! În cadrul acestuia produsul său serviciul pe care îl vinzi va trebui să fie prezentat în detaliu. Recomandarea experţilor este să eviţi pe cât posibil să îţi lauzi produsele şi să te bazezi mai mult pe aspectele care i-ar putea interesa pe cumpărători. 

Încheierea, este ultima parte din structura comunicatului de presă. Informaţia prezentată în încheiere este foarte importantă, deoarece aceasta rămâne în mintea cititorilor  după ce finalizează întreg textul. Chiar dacă vizitatorii mai uita informaţiile prezentate pe parcursul articolului, ultima propoziţie va avea întotdeauna un impact semnificativ asupra concluziei pe care o vor trage despre produsul tău.

De exemplu pe ecomunicate.ro poti sa publici astfel de bucati de content

Atunci când scrii un comunicat de presă este important să ţii cont de regulile prezentate mai sus, iar apoi te poti informa despre modul in care le poti publica.

Retine: dacă alegi această metodă de promovare, e important sa parcurgi fiecare etapă în mod corespunzător şi că oferi cititorilor un conţinut de calitate. În cazul în care ai nevoie de diferite modele care să te ajute să înţelegi mai bine care este forma unui comunicat de presă, poţi găsi mai multe informatii pe diverse site-uri de specialitate ca de exemplu pe ecomunicate.ro unde poti si sa publici efectiv comunicate de presa.

s-ar putea sa-ti placa