Acasa Diverse Webstock 2014. Cum au evoluat joburile in Social Media

Webstock 2014. Cum au evoluat joburile in Social Media

by Dragos Schiopu

In perioada 16-22 septembrie 2014, Evensys impreuna cu Career Advisor au facut o analiza a salariilor din Social Media in Romania. La studiu au participat 205 persoane (90% dintre acestia lucreaza in sectorul comercial, doua treimi din acestia in organizatii cu mai putin de 50 de angajati), care au raspuns unui chestionar completat online, o analiza cantitativa care a fost completata de discutii cu peste 10 companii care angajeaza specialisti dedicati strict zonei de Social Media.

social media

Salariul mediu nu a crescut semnificativ fata de 2013, de la 680 Euro net la 700 Euro net in 2014, insa media este influentata destul de mult de cateva salarii foarte mari care au fost incluse in esantion. Mai relevante par sa fie nivelurile mediane ale salariilor care se situeaza la nivel de 1500 Euro net pentru Social media Director, 750 Euro net pentru un Social Media Manager / Online Manager sau 400 Euro net pentru Social Media Specialist.

O schimbare remarcata anul acesta a fost mutarea responsabilitatilor legate de Social Media din departamentul de PR spre departamentul de marketing, in acelasi timp cu o usoara crestere a activitatilor legate de derularea si monitorizarea campaniilor online.

Exista o corelatie evidenta intre vechimea in Social Media si nivelul salarial, pentru un nivel de vechime de pina la 6 luni nivelul mediu fiind de 330 Euro, respectiv 520 Euro net pentru o vechime intre 6 luni si 2 ani si 750 Euro net pentru cei cu vechime de peste 2 ani in Social Media.

Datele provenite de la companii confirma marjele de 350 Euro – 600 Euro net pentru un nivel de experienta de maxim 1.5 ani, respectiv 500 Euro – 850 Euro net pentru un nivel de experienta intre 1.5 si 3 ani, ajungand pina la marje intre 800 Euro net si maxim 1300 Euro net pentru putinii specialisti care au experienta de peste 3 ani in Social Media.

Joburile cele mai frecvente sunt Social Media Manager si Social Media Specialist.

In medie persoanele care au responsabilitati legate de Social Media petrec 59% din timpul lor zilnic la birou pe canale si proiecte de Social Media.

Sursa foto: www.linkedin.com

s-ar putea sa-ti placa